پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه الزهرا یزد

حوزه/بانوان طلبه مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهر یزد با هدف تقدیر از اساتید با دعوت از آنان در دورهمی مجازی طلاب و اجرای برنامه های شاد، به صورت همزمان با رفتن به در منزل اساتید و اهدای شاخه های گل از آنان تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، بیش از دو ماه از آغاز بحران کرونا و تعطیلی بسیاری از اماکن می گذرد و مدارس علمیه خواهران هم از این امر مستثنی نیستند ولی بانوان مشتاق فراگیری علوم دینی ثابت کردند که درس تعطیلی ندارد و از راه مجازی هم می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

مدیر، اساتید، کادر مدرسه و بانوان طلبه مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) یزد در این مدت بیش از ۶۰ کلاس درس در فضای مجازی تشکیل دادند و علاوه بر فعالیت های گوناگون جهادی با حضور فیزیکی، در زمینه اطلاع رسانی در فضای مجازی در مبارزه با کرونا هم گروه های مجازی فرهنگی تشکیل داده اند.

برگزاری مسابقات متعدد برای همه اعضای خانواده و یا طلاب، تشکیل گروه های جهادی داوطلب برای دوخت ماسک، تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان، کمک به افراد سالمند در زمینه خرید اقلام ضروری منزل،  تولید محتوای سمعی و بصری به خصوص در ماه رمضان، برگزاری مراسم مذهبی و معنوی مجازی با عناوین مختلف ختم قرآن و صلوات و... حماسه آفریدند.

*تقدیر از اساتید به مناسبت هفته معلم و میلاد کریم اهل بیت(علیهم السلام)

هفته معلم و میلاد امام حسن مجتبی(ع) بهانه ای شد تا مسئولان امور فرهنگی وکادر و تنی چند از طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س)تصمیم بگیرند در این ایام با رفتن به منزل اساتید خود کمی از فضای مجازی دور شوند و نه به صورت نمادین بلکه حقیقی با تعداد  نفرات اندک با هدف رعایت فاصله اجتماعی به نمایندگی ازهمه طلاب بااهدای شاخه های گل از اساتید خود تقدیر کنند.

بانوان طلبه به این هم بسنده نکردند و با تشکیل گروه مجازی با دعوت از اساتید و همه طلاب به این گروه به صورت اختصاصی با اساتید گفتگوهای صمیمانه برقرار کردند و با اجرای برنامه های طنز رادیویی به صورت نمایشی، مسابقه بین اساتید و طلاب و پخش کلیپ در تجلیل از مقام اساتید،  لحظات خاطره انگیزی را به یادگار گذاشتند و دورهمی های سالم مجازی را تجربه کردند.

آزاده نیکپور مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) در این دورهمی در تماس تلفنی با اساتید  از زحمات آنان در شرایط موجود تعطیلی مدارس و افزایش فعالیت های آنان در آموزش طلاب تقدیر و تشکر کرد.

*داشتن «صبر» مانع دلتنگی در قرنطینه خانگی می شود

مدیر مدرسه الزهرا(س) یزد با ارسال فایل صوتی از زحمات اساتید و نیز برگزاری چنین جشنی در فضای مجازی تقدیر و تشکر کرد و گفت: هدف از این برنامه ایجاد شور و نشاط برای تقویت روحیه طلاب برای ورود به امتحانات پایان ترم و تقدیر و تشکر از زحمات اساتید است.

وی تصریح کرد: قطعا بخشی از نظام اخلاقی و رفتاری در حوزه ها بحث تکریم استاد است و قطعا یک طلبه یکی از عوامل موفقیت و پیشرفت خود را مدیون داشتن اساتید می داند..

نیکپور خاطر نشان کرد: اکرام و تواضع رفتاری و اخلاقی در برابر استاد از خصوصیات یک شاگرد خوب است و بحمدالله در دین ما به این مسئله اهمیت داده شده است.

وی تأکید کرد: احترام به معلم و مقام تعلیم و تعلم در واقع احترام به خداست چون حضرت علی (علیه السلام )می فرمایند: «مَنْ وَقَّرَ عالِماً فَقَدْ وَقَّرَ رَبَّهُ؛ کسی‌که به عالمی احترام نماید، به خدا احترام نموده است».

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و خضر نبی(ع) گفت: در این داستان قرآنی خضر به عنوان معلم «صبر» را به موسی می آموزد و کم صبری را عامل عدم تداوم شاگردی بیان می کند و می فرماید قَالَ أَلَمْ أَقُلْ لَکَ إِنَّکَ لَنْ تَسْتَطِیعَ مَعِیَ صَبْرًا» یعنی آیا با تو نگفتم که تو هرگز ظرفیت و مقام آنکه با من صبر کنی نخواهی داشت؟

نیکپور خاطر نشان کرد: پس این صبر باید برای تک تک شما طلبه ها مهم باشد و وضعیت تحصیل فعلی در حوزه با  طولانی شدن قرنطینه خانگی نباید ما را دلتنگ کند.

وی با یادآوری خاطره ای از آیت الله مجتهدی(ره) بیان کرد: این عالم ربانی می فرمود: شما طلبه ها باید بیشتر از سایر اقشار مردم در راه علم صبوری کنید چون علم  دین  بیشتر به این خصیصه نیازمند است و اصل دین روی صبر و استقامت است که می تواند جواب بگیرد.

نیکپور ادامه داد: پیامبر صلی الله علیه و آله در خصوص علامت های صابران فرمودند«عَلامَةُ الصّابِرِ فی ثَلاثٍ: أوَّلُها أنْ لا یَکْسِلَ، وَ الثّانیَةُ أنْ لا یَضْجَرَ، وَ الثّالِثَةُ أنْ لا یَشکُوَ مِنْ رَبِّهِ تَعالی لأِنَّهُ إذا کَسِلَ فَقَدْ ضَیَّعَ الْحَقَّ، وَ إِذا ضَجِرَ لَمْ یُؤَدِّ الشُّکْرَ، وَ إِذا شَکا مِنْ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَدْ عَصاهُ؛» یعنی صبور، سه نشانه دارد: اول آن که سستی نمی کند، دوم آن که افسرده و دلتنگ نمی شود و سوم آن که از پروردگار خود شِکوه نمی کند؛ زیرا اگر سستی کند، حق را ضایع کرده، و اگر افسرده و دلتنگ باشد، شکر نمی گذارد و اگر از پروردگارش شکوه کند، او را معصیت کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: به برکت ماه مبارک رمضان این بحران بیماری کرونا از جهان رخت بربندد و از خداوند می خواهیم به حق امام حسن مجتبی(ع) این امام صبور و مهربان همه ما را در این امتحان صفت صبر و طمأنینه عطا فرماید.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha