جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدجواد نظافت - حوزه مشهد

حوزه/ مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که بایستی فضای توبه و انابه را باید برای جوانان آماده کرد، گفت: جوانان باید مزه بندگی خداوند را بچشند و همه در این زمینه رسالت سنگین دارند تا دستگیر جوانان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در ادامه سلسله نشست های آئین مهرورزی با بیان این که باید تلاش کرد ظرف وجودیمان وسعت و گسترش یابد، گفت: یک راه آن این است که به دیگران نیز توجه کنید، سینه تان فراخ بوده و مهر همه بندگان خدا در دلتان باشد.

وی با بیان این که یکی از مواقع نهادینه شدن این حس در وجود ما، هنگام دعا و در خلوت انسان هاست، تصریح کرد: سیره اهل البیت بر این روش و منش بوده است و باید از پرداختن صرف به تعلقات درونی پرهیز کرد.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این این که کفار و مستکبران سینه هایشان پر از نفرت، حقد و کینه نسبت به خلق خداست، ابراز کرد: حتی ابراز دوستی های کفار هم به خاطر شهوات و امیال خودشان است و خداوند متعال با وجود اینکه دست دشمنان را باز می گذارد، اما برنامه خود را پیش می برد همانطور که در جریان موسی با این که فرعون تلاش زیادی داشت، اما او زنده ماند و این جز تقدیر خدا نبود.

حجت الاسلام نظافت با بیان این که بایستی به جوانان هم توجه کنید و فضای توبه و انابه را باید برای آنان نیز آماده کرد، افزود: جوانان باید مزه بندگی خداوند را بچشند و همه در این زمینه رسالت سنگین دارند تا دستگیر جوانان باشند و بدانند که برخی برای توبه و انابه نیاز به امید دارند و خوشا به حال کسانی که زمینه ساز توبه دیگران می شوند.

وی با بیان این که از محبت به کسانی که گرفتار گناهند نیز نباید دریغ کرد، گفت: نسبت به گناهکاران هم باید منصف بود چراکه آنان در شرائط خاص مرتکب گناه شده و چه بسا ما هم در شرائط مشابه آن گناه را مرتکب می شدیم؛ بنابراین باید نسبت به گناهکاران نیز دلسوز بوده و در این زمینه هرگز افراط و تفریط نداشته باشیم.  

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که از هدایت دیگران نباید ناامید بود، عنوان کرد: این شهدا در جنگ خداوند به آنان نصیب و تفضل کرد و در چنین جایگاه والایی قرار گرفتند و امروز نیز رسالت ماست که از خداوند برای گناهکاران طلب استغفار و رحمت کنیم و زمینه این توبه و انابه را برای آنان هموار ساخت.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha