پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه انفاق در ماه مبارک رمضان مورد تاکید اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: رزمایش کمک مومنانه دستور الهی و ریشه قرآنی دارد.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با بیان اینکه انفاق و دستگیری از نیازمندان جز مسائلی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است، گفت: در خصوص رزمایش کمک مومنانه که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید کرده‌اند، باید گفت که این یک دستور الهی و قرآنی است که در سیره ائمه اطهار(ع) نیز وجود داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تشریح آیه «وَ أَنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ لا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَی التَّهْلُکَهِ وَ أَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ‌» پرداخت و مطرح کرد: در این آیه تاکید شده است که از مال خود در راه خدا انفاق کنید، اما نه به حد اسراف، و خود را به مهلکه و خطر در نیفکنید.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: انفاق، خصوصا در ماه مبارک رمضان و در ایام میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) که خود اهل کرامت بوده است، بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به موضوع انفاق در بیان امیرالمومنین(ع)، ابراز کرد: آیه «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً» زمانی نازل شد که اهل بیت (ع) سه روز را روزه گرفتند و افطارشان را در راه خدای تبارک و تعالی بخشیدند، بنابراین انفاق نیز جز سیره بزرگان دین ما است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه ملت ما در مواقع مختلف در دستگیری از فقرا، ایثار و انفاق داشته‌اند، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی و پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سپاه، بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کمیته امداد، متدینین و آنهایی که همیشه پشتیبان مستضعفین بوده‌اند، دراین بار نیز ماه ضیافت و رحمان برای لبیک گفتن به دعوت مقام معظم رهبری پای کار آمده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم دستگیری از افرادی که با شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند، بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا بسیاری از مردم و خانواده‌ها با مشکل اقتصادی مواجه شدند و لذا بنا بر روایتی از رسول اکرم(ص)، از مردم خواهشمندیم که به اندازه توان خود در رزمایش کمک مومنانه شرکت کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدامات مردم دارلمومنین و درالمجاهدین همدان در این مدت، ابراز کرد: مردم متدین و خیر همدان هزاران شهید را در راه انقلاب اهدا کرده اند، و قطعا در این رزمایش نیز همچون گذشته با تمام توان شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha