جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که عظمت و منزلت شب قدر وصف‌ناپذیر است، گفت: احیای شب قدر و خواندن نماز و قرآن در این شب بسیار سفارش شده است.

آیت‌الله فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت شب قدر و نقشی که می‌تواند در سعادت انسان‌ها داشته باشد، اظهار داشت: شب قدر، شبی است که مقدرات انسان در این شب معلوم می‌شود و به همین علت نباید به‌سادگی از کنار این شب‌های عزیز گذشت.

وی ادامه داد: شب‌های قدر فضیلت بسیار زیادی دارند و علاوه بر دعاها و اعمالی که برای این شب‌ها در منابع مختلف آمده، احیای این شب‌ها نیز بسیار سفارش شده است.

آیت‌الله فقیهی شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا را موردتوجه قرارداد و افزود: در شرایط کنونی که ویروس منحوس کرونا جامعه را در برگرفته است، توسل و نزدیکی به خداوند می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی بیان داشت: مؤمنان و بندگان خداوند در این شب‌ها با استغفار و راز و نیاز از خداوند طلب کنند که این بلا و شر را از دامان مردم در جای‌جای دنیا پاک کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: مردم و ملت ایران اسلامی این روزها و هفته‌ها با حضور در رزمایش‌های همدلی و مواسات به‌خوبی نشان دادند که در مسیر حق و همدلی گام برمی‌دارند و امشب نیز با حضور در مساجد و حسینیه‌ها با رعایت اصول بهداشتی به درگاه خداوند متعال متوسل خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha