سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که شب های قدر فرصتی برای خودشناسی و خداشناسی است، گفت: قرآن کریم شب قدر را معادل با هزار ماه دانسته و فضیلت این شب برابر با هزار ماه است و با تضرع به درگاه خداوند متعال می توان سعادتمند شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، با اشاره به فرا رسیدن شب های بافضیلت قدر، بر ضرورت بهره گیری حداکثری از معنویت این شب ها تأکید کرد.

وی با بیان این که حرمت خاص شب های قدر به نزول کلام الهی است، افزود: بهره مندی از فیوضات معنوی این شب های بابرکت نیازمند درک عمیق این لحظات است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه در این شب های با فضیلت که کلام الهی در آن نازل شده باید توجه خاص فکری و عملی به آیات نورانی قرآن داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در سایه سار آیات نورانی کلام وحی سرنوشت الهی و معنوی برای انسان رقم خواهد خورد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، شب های قدر را شب های تقدیر و سرنوشت دانست و با بیان این‌که نباید از این لحظه های بافضیلت به هیچ عنوان غافل شویم که در این صورت ضرر خواهیم کرد، گفت: باید در این لحظات معنوی با توبه، استغفار، دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال سعادت و رستگاری را برای آینده خود از درگاه احدیت طلب کنیم.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که ارزش و منزلت شب های قدر به واسطه نزول کلام الهی در این شب ها از هزاران شب بالاتر و برتر است، تصریح کرد: باید در این شب های با فضیلت ضمن توسل به قرآن و اهل بیت(ع) سرنوشتی الهی را برای خود رقم بزنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که مأنوس شدن با کلام الهی در این لحظات معنوی از اجر و پاداش معنوی بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: به طور حتم مأنوس شدن با مفاهیم ناب قرآنی ما را در مسیر سعادت و رستگاری قرار خواهد داد.

وی با بیان این که رفتار، اعمال و گفتار ما باید مبنای قرآنی به خود گیرد، تصریح کرد: باید در کنار قرائت قرآن کریم، در عمل به مفاهیم آن کتاب هدایت بخش کوشا باشیم.

حجت الاسلام طبرسی، شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان را فرصتی برای استجابت دعا دانست و خاطرنشان کرد: در این شب های بافضیلت قدر باید با پشیمانی قلبی نسبت به اشتباهات و خطاهای گذشته، تلاش کنیم تا توبه ما مورد پذیرش درگاه الهی قرار گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که شب های قدر فرصتی برای خودشناسی و خداشناسی است، تصریح کرد: قرآن کریم شب قدر را معادل با هزار ماه دانسته و فضیلت این شب برابر با هزار ماه است و باید با تضرع به درگاه خداوند متعال می توان سعادتمند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha