جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی

حوزه/حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی با بیان این‌که عظمت و بزرگی حضرت علی (ع) مثال‌زدنی و حیرت‌آور است، گفت: محبت و عشق به ایشان ایمان مسلمانان را کامل می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به شب 19 ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امشب که اولین شب از شب‌های قدر نیز هست، شبی است که مولا و رهبرمان امام علی (ع) ضربت خوردند.

وی ادامه داد: کرامت و فضائل این امام همام به‌اندازه‌ای است که در روایت‌ها آمده است که اگر کسی حضرت را با قلب دوست داشته باشد یک‌سوم ایمانش تأمین‌شده و اگر با قلب و زبانش ایشان را دوست داشته و مردم را تشویق کند که به سمت ایشان بروند، دوسوم ایمانش کامل شد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی افزود: اگر کسی با قلب، زبان و ید خود ایشان را حمایت کند، ایمانش کامل است.

وی به بیان روایتی از حضرت محمد (ص) اشاره کرد و بیان داشت: پیغمبر خدا (ص) می‌فرماید: قسم به کسی که من را مبعوث کرد اگر مردم محبت واقعی حضرت علی در دلشان بود و آن طوری که آسمانی‌ها حضرت علی (ع) را دوست دارند، زمینی‌ها نیز آن‌گونه ایشان را دوست داشتند، خداوند آتش را خلق نمی‌کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: شایسته است که مردم نیز با تأسی از اهل‌بیت (ع) این شب را احیا کرده و در سوگ شهادت و ضربت خوردن امام علی (ع) به عزاداری و راز و نیاز بپردازند.

وی به بازگشایی مساجد در این شب‌ها اشاره کرد و بیان داشت: مردم این شب‌ها با رعایت اصول بهداشتی و توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت می‌توانند بعد از مدت‌ها در مساجد حضور یافته و به راز و نیاز با خداوند متعال بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha