جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیدکاظم سیدباقری

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: بی شک فرهنگ مواسات و برادری در سایه عمل به سیره علوی ترویج پیدا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم سیدباقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ با اشاره به این که در شرایط کنونی ترویج فرهنگ مواسات و برادری در جامعه یکی از مهم ترین بایسته ها به شمار می رود، اظهار داشت: به لطف الهی از آغاز شیوع کرونا شاهد تقویت و ترویج فضای همدلانه در کشور به منظور مقابله با این ویروس نحس و به خصوص حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر بوده ایم که به ویژه پس از بیانات مقام معظم رهبری، رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در عرصه ها و بخش های مختلف ایران اسلامی برگزار شده و همچنان در حال برگزاری است.

وی با بیان این که یکی از نام های ماه مبارک رمضان" شهر المواسات" است، گفت: در ایام شهادت مولی الموحدین علی(ع) قرار داریم که از نگاه حضرت، برترین نیکی‌ها در جامعه بشری، مواسات و یاری برادران است.

این پژوهشگر حوزوی همچنین افزود: از نگاه امیرالمومنین(ع)، امکان و فرصت کمک به دیگران بر اساس اصل مواسات و برادری، در واقع نعمتی از سوی خدای متعال است که افراد باید قدردان این فرصت ها باشند.

وی بیان داشت: اساساً از منظر آموزه های دینی، یکی از نشانه های بارز سلامت و سعادت جامعه اسلامی آن است که اعضای جامعه برای رفع نیاز افراد مستمند و محتاج، همه تلاش خود را انجام داده و از مال و دارایی و حتی آبروی خود در این مسیر استفاده کنند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با تأکید بر این که با عمل به گفتار و سیره نورانی امام علی(ع) ما در مسیر ترویج فرهنگ مواسات گام برمی داریم، گفت: بر این اساس مردم و حاکمیت باید با همکاری و هم افزایی به دنبال کاستن از مشکلات نیازمندان و اقشار کم بضاعت و بی بضاعت باشند و در این مسیر تقویت همدلی و همکاری یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می رود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha