شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شب قدر

حوزه/ مدیرگروه قرآن و حدیث مجتمع عالی بنت الهدی گفت: تأمل در فضیلت شب های قدر و نگرش به ابعاد مختلف زندگی امام علی(ع) بهترین فرصت دستیابی به معرفت واقعی است.

طاهره ماهروزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارداشت: شب های قدر بازتاب تحلیل حسی و عقلی واقعیت های ذهنی هر انسان است که همین معرفت ها منجر به شکل گیری ایمان و تقوا می شود.

وی افزود: معرفت اثر بنیادینی بر روی انسان می گذارد و نوع حرکت فرد را به سمت سعادت دنیوی و اخروی رهنمون می کند از این رو هر قدر معرفت در انسان بیشتر باشد مسیر بهتری را در پیش رو قرار خواهد داد.

مدیرگروه قرآن و حدیث مجتمع عالی بنت الهدی با بیان اینکه شناخت ویژگی های امیرالمؤمنین(ع) به کسب معرفت در هر انسانی کمک می کند گفت: این امام معصوم دارای صفت های اخلاقی بسیاری در حوزه فردی و اجتماعی است که این ویژگی ها مایه سنجش برای هر انسانی است.

وی افزود: هر فرد می تواند ویژگی های اخلاقی و نحوه زندگی خویش را با زندگانی و سیره این امام معصوم محک بزند و رفتار و کردارش را به همان مرتبه انسانیت بالا ببرد.

ماهروزاده با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) درباره ویژگی های اخلاقی امام علی(ع) بیان داشت: این امام بزرگوار بر اساس گفته پیامبر وفادارترین شخص به عهد و مطیع فرمان خدا، دارای عدالت علوی، بخشش و گذشت، اخلاق مداری و رسیدگی به درد مردم است.

وی گفت: هر فردی می تواند از سیره این امام معصوم الگو برداری کند از این طریق دیگر به دنبال مال، شهرت و مقام نبوده و مسائل دنیوی را بر مسائل اخروی مقدم نمی کند.

مدیرگروه قرآن و حدیث مجتمع عالی بنت الهدی با تأکید بر این که امام علی(ع) سمبل و مصداق واقعی عدالت است گفت: عدالت محوری را باید در تمامی امور از ایشان درس گرفت و در همه مسائل آن را رعایت کرده و اسیر هوای نفسانی نبود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خصوصیات رفتاری این امام رسیدگی به درد مردم و فرق نگذاشتن بین دیگران است به گونه ای که از نزدیک به مشکلات مردم رسیدگی می کرد.
ماهروزاده خاطرنشان کرد: مردم کشورمان نیز در مشکلات حضور پیدا کرده اند و ضمن همدردی با نیازمندان، آنان را همراهی و دستگیری کرده اند که امیدواریم از دیگر خصوصیات این امام معصوم نیز درس بگیریم.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha