سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
همدلی

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: بانوان طلبه این استان همزمان با شیوع ویروس کرونا، طرح پویش همدلی را با هدف جمع آوری و توزیع بسته مواد بهداشتی راه اندازی کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معصومه کمشکی کمر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: تولید، دوخت و دوز، بسته بندی و استریل ماسک های یکبار مصرف و پارچه ای،همکاری با مراکز هلال احمر  در یاری رساندن به مردم  و اطلاع رسانی  ،اختصاص شماره حساب جهت خرید فقط وسایل بهداشتی از جمله اقدامات بانوان طلبه در این پویش بوده است.
وی افزود:۴۲۷ مبلغ خواهر در مبارزه با کرونا فعالیت های مختلفی را انجام دادند ضمن اینکه ۴۵ نفر از مبلغان در نقاهتگاه های استان جهت همکاری با کادر درمانی خدمات ارائه کردند.

به گفته وی بخشی از خواهران طلبه به‌ عنوان همراه بیمار در کنار کارکنان درمانی در بیمارستان‌های استان به بیماران کمک کردند و برخی از طلاب جهادی این نهاد نیز به‌ عنوان مشاور و با هدف امیدبخشی، در بیمارستان‌ها حضور پیدا کرده و بخش زیادی از آنان نیز با همکاری بسیج و سایر نهادهای فعال در این زمینه در راستای بسته‌بندی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع آن در استان به خدمت‌رسانی مشغول شدند.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان سمنان ادامه داد: ارائه مشاوره های معنوی به مردم و خانواده های بیماران کرونایی،ارائه بروشورهای تهیه شده توسط اساتید و طلاب به مراکز مورد نیاز و فضای مجازی و شرکت داوطلبانه طلاب در طرح غربالگری و همکاری با مراکز بهداشت از جمله خدماتی بودند که انجام دادند.

وی از راه اندازی پویش نهج البلاغه خوانی خبر داد و گفت: این پویش همزمان با ماه مبارک رمضان و نگاهی به بیانات امیرالمومنین(ع) ایجاد شد.

کمشکی کمر اضافه کرد: بانوان طلبه اقدام به تهیه اقلام مورد نیاز سالمندان، دیدار با خانواده بیماران کرونایی و روحیه دهی به ایشان، ضد عفونی محله ای توسط طلاب همان منطقه و محله، تهیه و پخت شیرینی توسط برخی طلاب خوش ذوق و پخش آن در میان کودکان نیازمند و خانواده هایشان کردند.

وی با بیان اینکه ۲۵ نفر از مبلغان خواهر جهت تغسیل اموات کرونایی در آرامستان ها حضور داشتند گفت: برگزاری مراسم ترحیم برای تسلی خاطر بازماندگان که در چنین وضعیتی عزیزانشان را بدون مراسم و تشییع به خاک می سپارند در فضای مجازی با مدیریت حوزه علمیه  با ختم قرآن و دادن پیام های تسلیت ازطرف حوزه علمیه  و همراهی با آنان که موجبات خرسندی خانواده ها را فراهم کرد .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان سمنان ابراز داشت: همچنین فرمایش وتوصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مقابله با ویروس کرونا و دعای هفتم صحیفه سجادیه در کانال و گروه های مختلف در فضای مجازی بارگذاری شد.
وی از  فعالیت طلاب در گردان سایبری خواهران وابسته به سازمان بسیج فضای مجازی کشور خبر داد و گفت: تولید محتوا، عکس نوشته،انتشار مطالب مرتبط با پیام های سلامت، ایجاد امنیت و اعتماد عمومی، رصد فضای مجازی و انجام عملیات های هماهنگ کشوری و استانی با هشتگ هایی همچون جهادگران سلامت و مدافعان سلامت  از اهم این اقدامات بوده است.
کمشکی کمر بیان داشت: برگزاری مسابقه نقاشی و انشاء نویسی با مو ضوع #کروناراشکست_میدهیم  برای فرزندان ۶ تا ۱۱ سال طلاب و دانش آموختگان نیز انجام شد.
وی خاطر نشان کرد: قرائت زیارت عاشورا به مدت ۴۰ شب به نیت بهبودی بیماران و از بین رفتن ویروس کرونا،  برگزاری مراسم ادعیه به صورت مجازی به نیت برطرف شدن بیماری  برای بانوان،تقویت روحیه ی معنوی تمسک و توسل به اهل بیت (ع) با برگزاری ختم صلوات، ختم قرآن، زیارت عاشورا و یاسین و دعای صحیفه ی سجادیه که از رهنمودهای حضرت آقا در فضای مجازی نیز توسط بانوان طلبه اجرایی شد.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به قربانی ۵۵ راس گوسفند گفت: این امر برای رفع بلایا و صدقه دادن، ذبح گوسفند و تقسیم بین نیازمندان سطح استان صورت گرفت.
وی بیان داشت: تهیه و توزیع اقلام مصرفی خانوار از قبیل برنج، روغن، گوشت گوسفند، مرغ، سویا، ماکارونی، نخود، شکر، قند، چای، پنیر، رب، شیرینی و شکلات و سایر اقلام ضروری برای افراد نیازمند و سالخوردگان برای کمک به طرح در خانه بمانیمٰ، با همکاری داوطلبانه بانوان طلبه عملیاتی شد.
وی گفت: همچنین مساعدت مالی به طلاب نیازمند به دلیل شیوع بیماری کرونا و رکود اقتصادی برخی از مشاغل نیز انجام شد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha