پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فعالیت جهادی طلاب حوزه علمیه خواهران بستان آباد در مقابله با کرونا

حوزه/ معاون فرهنگی - تربیتی حوزه علمیه خواهران استان سمنان، اقدامات جهادی بانوان طلبه این استان در مقابله با کرونا را تشریح کرد.

معصومه کمشی کمر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به اقدامات حوزه علمیه خواهران استان سمنان در مقابله با کرونا، اظهار داشت: حضور در نقاهتگاه های استان جهت همکاری با کادر درمانی، ارائه مشاوره های معنوی به مردم و خانواده های بیماران کرونایی، ارائه بروشورهای تهیه شده توسط اساتید و طلاب به مراکز مورد نیاز و فضای مجازی، راه اندازی پویش نهج البلاغه خوانی، شرکت داوطلبانه طلاب در طرح غربالگری و همکاری با مراکز بهداشت و تهیه اقلام مورد نیاز سالمندان بخشی از اقدامات طلاب خواهران در مدارس علمیه در سطح استان سمنان است.

معاون فرهنگی - تربیتی حوزه علمیه خواهران استان سمنان اظهار کرد: دیدار با خانواده بیماران کرونایی و روحیه دهی به آنان، ضد عفونی محله ای توسط طلاب همان منطقه و محله، تهیه و پخت شیرینی توسط برخی طلاب خوش ذوق و پخش آن در میان کودکان نیازمند و خانواده هایشان، تغسیل اموات کرونایی، جمع اوری کمکهای مردمی، اجرای طرح پویش همدلی با توزیع بسته مواد بهداشتی وماسک و کارت پستال و... از دیگر برنامه های طلاب خواهر در مدارس علمیه در سطح استان سمنان بوده است.

بیشتر ببینید:

تصاویر/ جهاد طلاب خواهران استان سمنان در مبارزه با کرونا

وی افزود: فراخوان جذب نیروهای داوطلب به منظور کمک در بیمارستان ها و درمانگاه ها، ارسال فرمایشات و توصیه های مقام معظم رهبری در مورد مقابله با ویروس کرونا و دعای هفتم صحیفه سجادیه در کانال و گروه های مختلف در فضای مجازی، انتقال توصیه های بهداشتی به مددجویان کمیته امداد و فعالیت طلاب در گردان سایبری خواهران وابسته به سازمان بسیج فضای مجازی کشور، اهم فعالیت ها: تولید محتوا، عکس نوشته، انتشار مطالب مرتبط با پیام های سلامت، ایجاد امنیت و اعتماد عمومی، رصد فضای مجازی و انجام عملیات های هماهنگ کشوری و استانی با هشتگ های تعریف شده زیر در اینستاگرام و توییتر  و... و. هشتگ های کار شده با موضوعات: (#جهادگران_سلامت، ، #رزمایش_دفاع_بیولوژیکی، #جهادگران_سلامت_استان_سمنان، #طلبه –جهادی و #دختران_انقلاب) از دیگر برنامه های طلاب خواهر استان سمنان بوده است.

کمشی کمر خاطرنشان کرد: تولید، دوخت و دوز، بسته بندی و استریل ماسک های یکبار مصرف و پارچه ای، همکاری با مراکز هلال احمر  در یاری رساندن به مردم  و اطلاع رسانی، اختصاص شماره حساب جهت خرید فقط وسایل بهداشتی مثل مایع دستشویی و وایتکس و شوینده ها، تهیه مقادیر زیادی پارچه و کش و پخش ان بین طلاب برای دوخت ماسک، خرید نهال بنام و یاد شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت  و پخش آن بین خانواده ها با پیام «امید هست بهار خواهد امد» و برگزاری مسابقه نقاشی و انشاء نویسی با مو ضوع #کرونا_را_شکست_میدهیم  برای فرزندان ۶ تا ۱۱ سال طلاب و دانش آموختگان، بخش دیگری از اقدامات طلاب خواهر در مدارس علمیه در سطح استان سمنان در مبارزه با کرونا بود.

وی افزود: مساعدت مالی به طلاب نیازمند به دلیل شیوع بیماری کرونا و رکود اقتصادی برخی از مشاغل، کمک به بهبود یافتگان کرونا، قرائت زیارت عاشورا به مدت ۴۰ شب به نیت بهبودی بیماران و از بین رفتن ویروس کرونا، برگزاری مراسم ادعیه به صورت مجازی به نیت برطرف شدن بیماری  برای بانوان، تقویت روحیه ی معنوی تمسک و توسل به اهل بیت (ع) با برگزاری ختم صلوات، ختم قرآن، زیارت عاشورا و یاسین و دعای صحیفه ی سجادیه  در فضای مجازی که از رهنمودهای مقام معظم رهبری می باشد، از دیگر برنامه های طلاب خواهر در مدارس علمیه در سطح استان سمنان بوده است.

معاون فرهنگی - تربیتی حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: برگزاری مراسم قربانی و ذبح ۴۰ راس گوسفند برای رفع بلایا و صدقه دادن، ذبح گوسفند و تقسیم بین نیازمندان سطح استان، ضدعفونی  کردن کلاس ها و دفاتر مدارس علمیه خواهران، تقدیر از طلاب پرستار به عنوان مدافع سلامت در فضای مجازی و تهیه هدیه برای آنان، تهیه ی اقلام مصرفی خانوار از قبیل برنج، روغن، گوشت گوسفند، مرغ، سویا، ماکارونی، نخود، شکر، قند، چای، پنیر، رب، شیرینی و شکلات و سایر اقلام ضروری برای افراد نیازمند و سالخوردگان برای کمک به طرح «#در خانه بمانیم»؛ بخش دیگری از اقدامات طلاب خواهر در مدارس علمیه در سطح استان سمنان در مبارزه با کرونا بود.

وی با اشاره به اجرای طرح نوجوانان همراه برای مبارزه با کرونا گفت: تعدادی از فرزندان نوجوان طلاب برای ضد عفونی کردن معابر و وسایل نقلیه در سطح شهر حضور پیدا کردند و به صورت خودجوش و با هماهنگی قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا، ماشین ها را ضدعفونی می کردند.

کمشی کمر با اشاره به دیگر اقدامات حوزه علمیه خواهران استان سمنان در مبارزه با کرونا، افزود: برگزاری مراسم ترحیم برای تسلی خاطر بازماندگان که در چنین وضعیتی عزیزانشان را بدون مراسم و تشییع به خاک می سپارند  در فضای مجازی با مدیریت حوزه علمیه  با ختم قرآن و دادن پیام های تسلیت از طرف حوزه علمیه و همراهی با آنان که موجبات خرسندی خانواده ها را فراهم کرد.

وی افزود: اجرای طرح پرستار معنوی در بیمارستان های شاهرود و دیگر شهرستان ها، تهیه و نشر پاورپوینت و مطلب به منظور آگاهی بخشی در مورد بیماری کرونا و برگزاری مسابقه ی مجازی، حضور در بیمارستان و کمک به کادر درمانی، تهیه آبمیوه و... و. برای بیماران، راه اندازی قرارگاه جهادی دختران حاج قاسم در همه ی مدارس علمیه خواهران استان، راه اندازی رزمایش همدلی و کمک مومنانه و پویش مواسات در همه ی قرارگاه های دختران حاج قاسم و برگزاری جشن میلاد حضرت ولی عصر (عج) در مراکز نقاهتگاه ها و به صورت مجازی، بخش دیگری از اقدامات طلاب خواهر در مدارس علمیه در سطح استان سمنان در مبارزه با کرونا بود.

گزارش از فاطمه رحیم زاده

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha