پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد حسن رستمیان -  مدیر حوزه علمیه استان سمنان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با بیان اینکه یکی از میدان‌های فداکاری طلاب و روحانیون حضور و ارائه خدمات در بخش‌های بستری بیماران کرونا در بیمارستان‌ها است، گفت: گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه پا به پای کادر درمان و خدمات در این بخش ها در کنار بیماران حاضر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اقدامات حوزه علمیه استان سمنان در مقابله با کرونا، اظهار داشت: با توجه به نیاز جامعه به خدمات ویژه امدادی، حمایتی، فرهنگی و دینی برای پیشگیری و مبارزه با کرونا با تعطیلی کلاس های درس و مباحثه حوزه ها و مدارس علمیه استان، طلاب و روحانیون در ۲ بخش خواهران و برادران به میدان جهادی مبارزه با این بیماری وارد شدند.

۴۲۸ طلبه جهادی در میدان خدمت به مردم

وی با اشاره به فعالیت ۴۲۸ نفر از طلاب خواهر و برادر استان سمنان در مقابله با کرونا گفت: از این تعداد ۲۲۹ نفر از طلاب برادران هستند و ۱۹۹ نفر از طلاب خواهر بوده که در عرصه مقابله با کرونا فعالیت دارند.

اجرای طرح «سلام»

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: یکی از طرح های ابتکاری فرهنگی که با استقبال مردم مواجه شده است، طرح «سلام» است که در قالب آن روحانیون با همکاری مخابرات با همسایگان مساجدی که در آن به اقامه نماز می پرداختند، به صورت روزانه در ۲ نوبت صبح و عصر تماس تلفنی گرفته و ضمن روحیه دهی و احوالپرسی، مشکلات آنان را بررسی می کنند.

«طبیب دوّار»؛ طرحی برای رسیدگی به خانواده ها

وی، طرح «طبیب دوّار» را از دیگر طرح های حمایتی طلاب و روحانیون استان برشمرد و افزود: با همکاری مراکز بهداشت و شناسایی افراد آسیب دیده ناشی از کرونا روحانیون با مراجعه حضوری و بررسی میدانی وضعیت این خانواده ها اقلام خوراکی و سایر مایحتاج آنان را بخصوص افرادی که در قرنطینه هستند تامین و با حفظ کرامت، به آنان تحویل می دهند.

پیگیری وضعیت درسی دانش آموزان

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان از فعال شدن روحانیون در مدارس امین و سایر محیط های آموزشی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون نیز با هماهنگی آموزش و پرورش در قالب تماس تلفنی با اولیاء و خود دانش آموزان پیگیر وضعیت درسی آنان شده و  به ارائه مشاوره های تخصصی دوران حضور در منزل می پردازند.

ارائه خدمات در بخش‌های بستری بیماران کرونا

وی با بیان اینکه یکی از میدان‌های فداکاری طلاب و روحانیون را حضور و ارائه خدمات در بخش‌های بستری بیماران کرونا در بیمارستان‌ها به عنوان یاوران سلامت است، گفت: گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه پا به پای کادر درمان و خدمات در این بخش ها در کنار بیماران حاضر هستند و طبق برنامه ریزی خاص امور همراه بیمار و همکاری بین بخش‌ها و ارتباط با خانواده افراد بستری را انجام می‌دهند.

تولید ماسک و ضدعفونی معابر/ توجه به سلامت معنوی مردم

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به عرصه های فعالیت این طلاب، تولید و توزیع ماسک و گان و ضد عفونی معابر عمومی و همچنین توجه به سلامت معنوی مردم در فضای مجازی را از دیگر فعالیت های طلاب و روحانیون جهادی استان اعلام کرد.

حضور بانوان طلبه در نقاهتگاه ها

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به خدمات خواهران طلبه در نقاهتگاه ها، گفت: این بانوان نیز در قالب قرارگاه جهادی با نام «دختران حاج قاسم»، به بیمارانی که پس از دوره بستری برای تکمیل دروه گذر از بیماری به نقاهتگاه ها منتقل می شوند خدمات ارائه می کنند.

تأمین آبیموه مورد نیاز بیماران و کادر بیمارستان ها

وی از  طرح خودجوش و ابتکاری «تأمین آبیموه مورد نیاز بیماران و کادر درمان بیمارستان ها» نیز یاد کرد و گفت: جمعی از طلاب و روحانیون امور مربوط به خرید میوه تا شست‌وشو و آبگیری و بسته بندی بهداشتی و انتقال و توزیع آب پرتغال و شربت شلغم و عسل و سایر میان وعده های توصیه شده متخصصان و پزشکان را به صورت روزانه بر عهده گرفتند.

کفن و دفن اموات کرونایی

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان رفع دغدغه کفن و دفن اموات کرونایی براساس فتوای مراجع تقلید را یادآور شد و افزود: طلاب و روحانیون در یک اقدام جهادی ایثارگرانه برای کمک و نظارت بر حسن انجام این واجب کفایی به یاری افراد فعال در غسالخانه ها و وادی السلام شهرها شتافتند و ضمن مشارکت در این امور، با بازماندگان و مصیبت دیدگان نیز ابراز همدردی کرده و برای تسلی خاطر آنان به ذکر و بازخوانی آیات قرآنی، روایت ائمه معصومین و مراثی اهل بیت(ع) می پردازند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha