سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 901078
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
روحانی برجسته هندی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین محمد علی محمدی روحانی برجسته هند، معروف به "سلمان هند" موسس و مدیر حوزه علمیه المهدی بمبئی نسبت به خاطر بیماری، همزمان با روز شهادت حضرت علی (ع) درگذشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمد علی محمدی روحانی برجسته هند، معروف به "سلمان هند" و موسس و مدیر حوزه علمیه المهدی بمبئی به خاطر بیماری، همزمان با روز شهادت حضرت علی (ع) درگذشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی محمدی چندین سال پیش در روستای خود توسط یکی از مومنان این منطقه مشرف به اسلام شد و پس از قبولی اسلام از حجت الاسلام والمسلمین سید غلام عسکری موسس تنظیم المکاتب کسب فیض کرد. وی در حوزه علمیه ناظمیه علوم دینی و در دانشگاه لکهنو علوم دانشگاهی را گذراند و پس از چند سال برای کسب علوم دینی به حوزه علمیه نجف اشرف رفت و پس از آن در زمان اخراج علما توسط صدام، از حوزه علمیه عراق به شهر مقدس قم مشرف شد.

وی پس از بازگشت از قم در شهر بمبئی سکونت داشت و چندین سال به عنوان امام جمعه و جماعت مسجد جامع گووندی فعالیت داشت و در این ایام در همین منطقه مدرسه دینی بنام نورالهدی تاسیس کرد و فعالیت خود را گسترش داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    رحمة الله علیه