شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ برگزاری مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر در امام زاده عبدالله همدان

حوزه / استاد حوزه گفت: احیا در شب‌ قدر برای بیدار شدن انسان از خواب غفلت است و در این مسیر مهم ترین موضوع تفکر در نحوه زندگی، گذشته و آینده است.

حجت الاسلام محمد زهرایی شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر اینکه باید قدردان لحظه لحظه ماه رمضان و خصوصا شب‌های قدر باشیم، اظهار داشت: در این ایام باید بدانیم که چه کاری بهترین عمل است، تا بهترین نتیجه را دریافت کنیم.

وی افزود: با نگاه به روایات، بهترین عمل در این ایام مباحثه علمی و توجه به مسائل علمی است که مورد توجه اهل بیت(ع) بوده و دارای درجه بالایی است.

حجت الاسلام زهرایی با بیان اینکه در شب‌های قدر هر کس به نحوی آن را احیا می‌کند، ابراز کرد: یک نفر با نماز، یک نفر با عبادت و یک نفر با توجه به مسائل علمی در این شب‌ها بیدار می‌ماند، اما در این بین، مسائل علمی است که از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد.

وی تصریح کرد: احیا شب قدر برای بیدار شدن انسان از خواب غفلت است و در این مسیر مهم ترین موضوع تفکر در نحوه زندگی، گذشته و آینده بشر است.

استاد حوزه با اشاره به اینکه اسلام اهمیت بالایی برای تفکر قائل است، گفت: انسان با تفکر در نحوه زندگی خود و بررسی مسیر متوجه می‌شود که آیا تا به حال راه را به درستی رفته یا خیر، ولذا اگر خدای نکرده این مسیر درست نبوده و یا مقدار عمل فرد کافی نبوده، باید با استفاده از این روزهای باقی مانده ماه مبارک برای ادامه عمر آن را تصحیح کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha