پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تور واقعیت مجازی رایگان مسجد الاقصی و اماکن مقدس بیت المقدس در رمضان

حوزه / منشی شورای اخوت اسلامی در بلخ گفت: برخی افراد می گویند که قدس به افغانستان چه ربطی دارد؛ باید به آنها گفت: اسلام و اعتقاد مرز نمی‌شناسند و یک مسلمان هیچگاه در برابر اشغال بیت المقدس سکوت نمی‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه به نقل از آوا، حجت الاسلام والمسلمین امیر محمد ضیایی، منشی شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ، درباره مظلومیت فلسطین و دفاع از قدس گفت: مردم فلسطین به جرم دفاع از بیت المقدس و دفاع از سرزمین شان قتل عام می شوند، اما سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی و حقوق بشری در قبال این جنایت بی تفاوت هستند.

وی با بیان اینکه  مسلمانان جهان در مقابل مظلومیت و دفاع از فلسطین احساس  مسئولیت مسئولیت می کنند، افزود: جمعه آخر ماه مبارک رمضان توسط امام خمینی(ره) به عنوان روز جهانی قدس نام گذاری شد و تمام مسلمانان در این روز با تظاهرات گسترده در سطح جهان، تنفر خود را بر علیه رژیم غاصب اسرائیل اعلان می دارند.

منشی شورای اخوت اسلامی  اظهار داشت : مسلمانان جهان و افغانستان با فعالیت در شبکه های مجازی و تظاهرات بر علیه اسرائیل می خواهند به جهانیان برسانند که فلسطین یک مملکت اسلامی و آزاد است. 

وی در ادامه به فعالیت های شورای اخوت اسلامی در مزار شریف در روز قدس اشاره کرد و افزود:  این شورا با همراهی مردم مسلمان افغانستان ، با توجه به شیوع کرونا نمی تواند تظاهرات گسترده ای برگزار کنند، اما نصب پارچه نوشته ها و بنر با موضوع قدس درشهر مزارشریف و سایر شهرها با هدف آگاه کردن مردم نسبت به  مظلومیت فلسطین صورت می گیرد.

حجت الاسلام ضیایی تصریح کرد: برخی افراد می گویند  که قدس به افغانستان چه ربطی دارد باید به آنها گفت اسلام مرز ندارد و اعتقاد مرز نمی شناسد، یک مسلمان هیچگاه در برابر اشغال بیت المقدس سکوت نمی کند و هر حلقومی که چنین نداهایی را سر می دهد منافق و صدای شیطان است. 

وی با اشاره به اینکه  مسلمانان  باید به بیت المقدس به اندازه کعبه اهمیت دهند، زیرا  قبله  اول مسلمانان  است، افزود: ملت مظلوم افغانستان با تمام مشکلاتی که دارد با مسلمانان فلسطین ابراز همدردی می کند و چنین کاری درخور ستایش است. 

این گزارش می افزاید مردم افغانستان همه ساله در جمعه آخر ماه مبارک رمضان با برگزاری نماز وحدت میان شیعه و سنی جنایات اسرائیل را محکوم کرده و از مظلومیت فلسطین دفاع می کنند، اما در سال جاری با شیوع ویروس کرونا این روند را تغییر داد و فعالیت مردم علیه جنایات اسرائیل در فضای مجازی بیشتر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha