سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 901424
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
افزایش جمعیت

حوزه/ نبی مکرم اسلام (ص) در روایتی به افزایش جمعیت امت خود توصیه کردند.

خبرگزاری «حوزه» روایت زیر را از کتاب جامع الأخبار منتشر می‌کند.

 

نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم):

تَنَاکَحُوا تَنَاسَلُوا تَکْثُرُوا فَإِنِّی أُبَاهِی بِکُمُ اَلْأُمَمَ یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ وَ لَوْ بِالسِّقْطِ

ازدواج کنید تا صاحب فرزند شوید و نسل شما زیاد گردد. من در روز قیامت به زیادی افراد امتم – حتی به فرزند سقط شده – بر امت های دیگر مباهات می کنم.

جامع الأخبار،  جلد ۱، صفحه ۱۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    2 0
    برتری و ارزش 4زن الگو، برترین زنان دو عالم، به شاغل و کارآفرین بودن آنها نبود! ولی مگر میتوان حضرت ام البنین(س)، مادر چهار مرد قهرمان جهان اسلام را، مادری نمونه ندانست؟! مگر میتوان مادری که حاج قاسم سلیمانی را تربیت کرد و مادرانی که شهدای اسلام را به دنیا آورده و تربیت و بزرگ کرده اند، و زنانی که آنها را همراهی و پشتیبانی کرده اند، را قهرمان واقعی و افتخارآفرین ندانست؟؟!!! دین و فرهنگ ما با شناخت و علم و آگاهی و منطق، برای زن و مرد، راه های افتخارآفرینی را معرفی کرده و اگر نفهمیم به دام اسلام انگلیسی گرفتار خواهیم شد. زن مسلمان به مادر بودن افتخار میکند، زیرا پیامبر اکرم (س)( انسانی صادق و عالم و امین و رحمه العالمین) حتی به سقطی ها امت مباهات می کند!!!!
  • محسن IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    2 0
    این ترجمه غلط است تعبیر"کُم"داره که ترجمه نشده و حال آنکه خیلی مهم است من به خود شما افتخار می کنم یعنی عددتان لطفا درست کنید
    • رشید IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      اون وقت به نظر شما، مشکل بیکاری و ناامیدی و خودکشی و فشار به محیط زیست که بر مبنای همین حدیث بر دهه شصت پیاده شد، کار منطقی است؟ در زمان پیامبر و امامان و تا صد و پنجاه سال پیش، از هر ده فرزند، فقط دو تا به بالای ۸ سال میرسیدند.
  • محمد IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    اگه تنها یه روح از ارواح آدمیزاد در عالم ذر باقی‌مونده باشه، و اون روح بره در بدن یه آدم کافر بهتره، یا بدن ادمی که پیرو پیغمبر آخرالزمانه؟ پیامبر اکرم فرمودن: میدونم الآن خیلیاتون توی ذهنتون دارید پاسخ برا این جملات پیدا می‌کنید؛ ولی خداییش دنیایی هم که فکرکنیم، ۲تا بهتر از هیچ‌چیه، ۴تام بهتر از ۲تاست، و همینطور برو بالا. مباهات پیغمبرمون بواسطهء زیادیِ من و تو بر امت‌های دیگه مهمه،یا این حرفای کذایی؟ تمام.