چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه تصریح کرد: حمایت از مظلومان فلسطینی، تکلیف شرعی و انسانی همه ماست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی طی سخنانی در نخستین نشست "بررسی جایگاه  و عملکرد حوزه در مقابله با صهیونیسم"، که در قم برگزار شد، ضمن بیان تاریخچه ای از شکل گیری فتنه صهیونیسم و این غده سرطانی در سرزمین های اشغالی، اظهار داشت: در بیش از ۷۲ سال از زمان تأسیس رژیم جعلی و ظالم اسرائیل، چندین میلیون مسلمان فلسطینی از سرزمین مادری خویش آواره شده اند.

وی افزود: میلیون ها انسان مسلمان بیش از ۷۰ سال است که فریاد دادرسی سر می دهند و حال آن که متاسفانه کشورهای اسلامی آن گونه که باید و شاید، حق و تکلیف خود را در دفاع از این مسلمانان مظلوم و بی دفاع، ادا نکرده اند.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه همچنین با بیان این که حمایت از مظلومان فلسطینی، تکلیف شرعی، قرآنی و انسانی همه ماست، خاطرنشان کرد: مقاومت و سازش ناپذیری مردم فلسطین در مبارزه با این غده سرطانی و قتال و جهاد با ظالمان و مستکبران از مهمترین راهبردهای قرآنی در این باره است که همه ما باید به آن التزام بیش از پیش داشته باشیم.

وی افزود: قرآن کریم به ملت ها و جوامعی که بی تفاوت به فریاد مظلومانه مسلمانان هستند و در این باره از خود انفعال نشان می دهند، نهیب سر می دهد و آن ها را به هوشیاری در دفاع از مظلوم و دفع ظالم فرا می خواند.

وی بر حرمت و عدم اجازه ارتباط دول اسلامی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: لزوم حمایت مالی و پشتیبانی اقتصادی از مظلومان و مقابله اقتصادی با ظالمان از دیگر راهبردهای قرآنی است که به خصوص باید در راستای مقابله با رژیم صهیونیستی آن ها را بکار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی همچنین با تأکید بر این که باید کارهای علمی متقنی ناظر به نگاه قرآنی با هدف مقابله با صهیونیسم جهانی انجام شود، ابراز داشت: ده ها آیه قرآن همواره بر وجود مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم تأکید کرده و آن را به عنوان سیره اسلامی معرفی می نماید.

وی تاسیس کمیه مشترک علمای ایران و فلسطین را از جمله اقدامات مرکز بین الملل حوزه دانست و یادآور شد: به تعبیر علمای فلسطین، امام خمینی(ره) اولین عالم جهان اسلام است که نبرد با صهیونیسم را جهاد شرعی عنوان کرد و کشته شدگان این راه را شهید راه اسلام دانست، در حالی که در آن زمان، بسیاری از علمای جهان اسلام حاضر نبودند این موضوع را علناً بیان نمایند.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه همچنین به بیان سخنی از آیت الله شهید مطهری در این باره و تاکید ایشان بر لزوم شناخت درست شمر و یزید زمان پرداخت و گفت: به لطف الهی، اندیشه مقابله با صهیونیسم در میان طلاب و حوزویان نهادینه شده که آثار تلاش های علمی این اندیشمندان در جای جای جهان قابل مشاهده است.

وی در خاتمه صحبت های خود، گزارشی از سمینار بین المللی قدس شریف ارائه کرد که اساتید حوزه های علمیه در سراسر کشور به صورت آنلاین این برنامه را رصد می کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha