جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فلسطین جلد آزاد ہوگا

حوزه/ نشست «بررسی جایگاه و عملکرد حوزه در مقابله با صهیونیسم» با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم برگزار گردید.

 به گزارش خبرگزاری حوزه  نشست «بررسی جایگاه و عملکرد حوزه در مقابله با صهیونیسم» با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم برگزار گردید.
به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، ضمن اشاره به نزدیکی روز قدس و ندای بلند ظلم‌ستیزی، مسئله فلسطین و قدس شریف را از نخستین تأکیدات امام خمینی(ره) دانست.

رئیس جامعةالمصطفی مسئله روز قدس را مسئله بین‌المللی جهان اسلام و موضعی جهانی عنوان کرد و اذعان داشت: امام خمینی(ره) مسئله فلسطین را به موضوعی جهانی تبدیل نمودند.

وی به تلاش‌های رسانه‌ای استکبار جهانی برای کم‌رنگ کردن مسئله فلسطین در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: اندیشمندان، نخبگان و گروه‌های مرجع، همواره، کوشیده‌اند این مسئله مشمول گذر زمان نشود و همچنان موضوعی مهم و زنده در میان نسل‌های مختلف باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی با تأکید بر اینکه تلاش اصلی مراکز پژوهش باید زنده نگه داشتن و آرمان‌سازی در زمینه ظلم‌ستیزی در توده‌های مختلف اجتماعی باشد، یادآور شد: مسئله فلسطین، جهانی است و جنایات گوناگونی مانند قتل، کشتار و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی، آن را به موضوعی جهانی تبدیل نموده است.

وی با بیان اینکه بررسی عملکردها نیازمند ارائه تحلیل‌های دقیق علمی است، خاطرنشان کرد: جریان سلطه‌جوی صهیونیسم، خطری بزرگ برای بشریت است که در قرن اخیر آشکارا وارد عمل شده و جریان‌ها و دستگاه‌های ثروت‌ساز عالم را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان اینکه لازم است اعماق پشت پرده جریان صهیونیسم را به درستی بررسی کرد، تصریح نمود: به دلیل نفوذ گسترده اقتصادی و سرمایه‌ای جریان صهیونیسم، این جریان تمامیت‌خواه نفوذ گسترده‌ای بین سیاستمداران و سیاست‌گذاران عرصه بین‌الملل دارد.

وی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی و جریان مقاومت، که محصول اندیشه انقلاب اسلامی برشمرده می‌شود، معادلات غیرعادلانه چند دهه اخیر را با چالش‌های جدی روبه‌رو ساخته است، اظهار داشت: تحقق نسخه شفابخش دنیای اسلام برای عبور از معضل منحوس صهیونیسم، در گرو فراگیری اندیشه اسلام و انقلاب اسلامی است.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و حامیان آن همواره کوشیده‌اند بقای این رژیم را تضمین کنند تا در جهان طبیعی جلوه نماید و این امر در قالب صلح، پیمان‌نامه و قراردادهای گوناگون پیگیری شده است.
وی با بیان اینکه ضروری است که عالمان، حوزه‌های علمیه و مراکز پژوهشی برای زیر سؤال بردن ادعاهای صلح توسعه‌طلبانه ساختگی چاره‌اندیشی نمایند، خاطرنشان کرد: هیچ صلح پایداری بدون احقاق حق فلسطینیان و دستیابی به حقوق تضییع‌شده ملت فلسطین تحقق نمی‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در ادامه، به راهکار مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در مقابله با صهیونیسم اشاره نمود و ابراز داشت: معظم‌له در این باره تصریح کردند: در مسئله‌ فلسطین، ما ضمن نفی رژیم غاصب و جعلی و محکومیت شدید فجایع و جنایات روزانه‌ این رژیم، برگزاری انتخابات با حضور همه‌ فلسطینی‌ها را پیشنهاد کرده‌ایم که با موازین جاری دنیا نیز کاملاً منطبق است... هر دولتی از دل آرای ملت فلسطین بیرون بیاید، تکلیف صهیونیست‌ها و ساکنان سرزمین‌های اشغالی را مشخص خواهد کرد. البته در مخالفت با پیشنهاد منطقی ما گفته‌اند این، به معنای فروپاشی رژیم غاصب است که طبیعی است این رژیم جعلی باید دچار فروپاشی شود.
شایان ذکر است: در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام محمدی، پژوهشگر پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی، با بیان اینکه از نخستین سالگرد رژیم منحوس صهیونیستی، حوزه‌های علمیه واکنش‌های تندی به این غده سرطانی داشتند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) برجسته‌ترین عالمی هستند که این بحث را از فضای نخبگانی، به فضای عمومی وارد نمودند و این موضوع را به گفتمانی اسلامی تبدیل کردند.
پژوهشگر پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مبارزه با رژیم صهیونیستی را به گفتمانی فراگیر در جهان تبدیل نمودند، یادآور شد: پس از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبارزه با صهیونیسم را فراتر از پروتکل‌های بین‌المللی حقوق بشر پیگیری کردند.

وی داعیه انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه را از تأکیدات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) دانست که تأکید بر دشمنی رژیم صهیونیستی، یکی از تجلیگاه‌های این اندیشه است و خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه همچنان باید پرچم‌دار مبارزه با رژیم صهیونیستی باشند و در عرصه گفتمان‌سازی و جریان‌سازی موفق‌تر عمل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha