جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حبیب الله خجسته پور - استانداری سمنان

خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: دفاع مقدس، معیار و الگویی مناسب برای ملت ایران در برابر هر تهدید و بحران است و می توانیم با الگو گیری از آن بر هر تهدید و مشکلی پیروز شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، در نخستین جلسه هماهنگی مدیران کارگروه‌های تخصصی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که صبح امروز در محل سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر آرزو نمود در روزهای باقیمانده از این ماه شریف نیز توفیق استفاده و درک درست از فرصت های ناب رمضان را داشته باشیم.‌

خجسته پور با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای ایران اسلامی و بویژه دفاع مقدس گفت : رویکرد برنامه های امسال در مقوله ی دفاع مقدس ، بدلیل قرار گرفتن در چهلمین سالگرد این مناسبت ارزشمند ، بسیار متفاوت است و لذا ضرورت دارد تا برنامه های بسیار با کیفیتی و اثر بخشی را به انجام رسانیم .

وی گفت: واژه " جنگ" فی النفسه دل پذیر و خوش آیند نیست اما آنچه برای ملت ایران از اهمیت خاصی برخوردار است ، دفاع مقدس ملت ایران از هجوم تمام عیار رژیم بعثی است که آحاد مردم ما با گذشت مال و جان خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این کشور جدا شود.‌

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد : دفاع مقدس ، معیار و الگویی مناسب برای ملت ایران در برابر هر تهدید و بحران است و می توانیم با الگو گیری از آن بر هر تهدید و مشکلی پیروز شویم .

خجسته پور همچنین با ذکر این نکته که در حال حاضر در موضوع دفاع مقدس با دو دسته از مردم مواجه ایم ، گفت : گروه نخست بواسطه ی اقتضای سنی ، آن روزهای سراسر حماسه را درک نموده و گروه دوم نیز بعنوان نسل پس از جنگ از آثار و خاطرات و یادگارهای دفاع مقدس بهره مند می باشند، فلذا برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید با بهره گیری از ظرفیتهای نوین و تولید محتوای تاثیر گذار به گونه ای تبیین و اجرا گردد که در گروه اول یادآوری آن ایام و تجدید قوای فرهنگی و معنوی را شکل داده و همچنین سبب گردد تا گروه دوم نیز بیش از پیش با زیبایی های آن سالهای حماسه و غیرت آشنا گردیده و در نهایت با الگو گیری از آن سالهای طلایی ، بتوانیم بر انواع تهدیدها و تحریم های فعلی غلبه نماییم.

وی همچنین بر این نکته نیز تاکید کرد که کشور ما طی سالهای اخیر جنگ های مختلفی همچون سایبری ، بیولوژیک و ... را تجربه نموده و خوشبختانه جوانان غیرتمند ما با الهام از درس آموخته های دفاع مقدس توانسته اند حیله و ترفندهای ناجوانمردانه دشمنان را محکوم به شکست و نابودی نمایند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان همچنین در این جلسه با اشاره به تشکیل کارگروههای تخصصی ۹ گانه ی این ستاد گفت : هر کدام از این کارگروه ها نماد و نشانه ای از اقشار جامعه در هشت سال دفاع مقدس هستند که در طول آن سالها نقش خود را به خوبی ایفا نموده و به تحقیق می توان گفت ؛ اجرای برنامه های این کارگروهها می تواند بازگو کننده خاطرات ، جانفشانی ها و موید نقش موثر و پر اهمیت آن قشر در طول سالهای حماسه و خون باشد.

وی از مدیران کارگروههای تخصصی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خواست ضمن طراحی و ارائه ی یک برنامه ی شاخص ، نقش خود را در گسترش فرهنگ دفاع مقدس در گستره ی ملی و استانی ایفا نمایند.

وی همچنین با توصیه به فرمانداران استان مبنی بر تشکیل ستادهای شهرستانی با دبیری فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج ، اظهار امیدواری نمود : امسال اجرای این مجموعه برنامه ها برای همیشه در خاطر مردم شریف استان به یادگار بماند .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha