جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
منصوره شاکری

حوزه/ مدیر مرکز آموزش عالی حوزوی خواهران حضرت امام حسین(ع) یزد با بیان سابقه تاریخی قوم یهود، نحوه شکل گیری رژیم صهیونیستی را بیان کرد و تقدس بیت المقدس از منظر قرآن را یک مسأله اعتقادی دانست و تفاوت این تقدس اسلامی با یهود را تشریح کرد.

منصوره شاکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با بیان این که قرآن چهره واقعی یهود را نشان می دهد، اظهار کرد: قوم یهود به جای احیای دین الهی و رشد و تبلیغ آن دچار دو صفت زشت خودبرتربینی و دنیا پرستی می شوند.

وی از دیگر خصوصیات این قوم را در طول تاریخ نژاد پرستی و مادی گرایی، فساد و پیمان شکنی، مکر و نیرنگ و ایجاد انحراف در دین الهی برشمرد و افزود: خداوند بر اساس سنت الهی، قوم یهود را به دلیل خصلت های زشت و پلید مورد لعن و نفرین قرار داد و با پراکندگی در زمین و تحمل ذلت و عذاب های زمینی و آسمانی مجازات کرد.

*فتنه یهود؛ تبلیغ انسان محوری به جای خدا محوری

استاد حوزه علمیه خواهران یزد، با اشاره به دوران رنسانس و آغاز انسان محوری به عنوان دسیسه قوم یهود تأکید کرد: در تمدن غرب و مسیحیت بعد از قرون وسطی از دیدگاه سنتی یهود یعنی تمدن سکولار، «لائیک و انسان محور» که رهبران سیاسی آن صهیونیست ها هستند دفاع می شود که قصد آنان از این طرز فکر، ضربه زدن به اسلام و طرح تولد شوم رژیم غاصب در فلسطین است تا با سیطره بر این نقطه مهم جغرافیایی، خاورمیانه و تمام دنیا را زیر سلطه خود ببرد.

*تشریح تقدس بیت المقدس از منظر قرآن

شاکری با اشاره به موضوع تقدس بیت المقدس گفت: در رابطه با تقدس بیت المقدس از منظر اسلام باید گفت که این مورد در قرآن و روایات اشاره شده است و در سال دهم بعثت حادثه عظیم معراج پیامبر است که اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد:  این اولین پیوند اسلام و مسلمانان با بیت المقدس است که درابتدای سوره اسرا آمده است« سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَیٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا، إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ»که در تفسیر این آیه اسرا تمامی ادیان توحیدی را به هم وصل کرده و اماکن مقدس توحیدی رادر مسجد الاقصی (اولین قبله مسلمانان) می داند.

 مدیر مرکز آموزش عالی حوزوی خواهران حضرت امام حسین(ع) یزد ادامه داد: بعد از تغییر قبله پنج سال به سوی آن نماز می خواندند و مسجد الاقصی در قرآن کریم برخی آیات به صور ت مستقیم و غیر مستقیم به آن اشاره می کند از جمله اولین آیه که نام مسجدالاقصی آمده همان آیه اول سوره اسرا است. این آیه، مسجد الاقصی را یکی از نشانه ها و آیات خداوند می آورد.

وی اضافه کرد: در آیه ۸۱ سوره انبیا هم آمده« وَ لِسُلَیْمَانَ‌ الرِّیحَ‌ عَاصِفَةً تَجْرِی‌ بِأَمْرِهِ‌ إِلَی‌ الْأَرْضِ‌ الَّتِی‌ بَارَکْنَا فِیهَا وَ کُنَّا بِکُلِ‌ شَیْ‌ءٍ عَالِمِینَ» که در تفسیر مجمع البیان این زمین مقدس همان بیت المقدس است و در آیه ۲۱ سوره مائده« یَا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتِی کَتَبَ اللَّهُ لَکُمْ وَلَا تَرْتَدُّوا عَلَیٰ أَدْبَارِکُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِینَ»  ارض مقدس همان بیت المقدس است و نیز در آیات دیگری به صورت غیر مستقیم به این سرزمین پر خیرو برکت اشاره شده است.

مدیر مرکز آموزش عالی حوزوی خواهران حضرت امام حسین(ع) یزد گفت: در سوره سبا هم جایی که صحبت از آرامش و امنیت است  «وَ جَعَلْنا بَیْنَهُمْ وَ بَیْنَ الْقُرَی الَّتی‏ بارَکْنا فیها قُریً ظاهِرَةً وَ قَدَّرْنا فیهَا السَّیْرَ سیرُوا فیها لَیالِیَ وَ أَیَّاماً آمِنینَ» آن سرزمین محل امن و آرامش همان بیت المقدس است.

*تفاوت تقدس بیت المقدس در اسلام و در بین یهود

شاکری خاطر نشان کرد: می بینیم در قرآن و در اسلام در همان ابتدا به مسجد الاقصی اشاره شده و برای مسلمانان مقدس و قبله اول بوده و این تخصیص ماتقدم است که به مرور زمان به آن اشاره نشده بلکه از ابتدا به آن اشاره شده است.

وی تصریح کرد: در دین یهود این تقدس به مرور زمان به خاطر تابوت عهد و میراث حضرت موسی و قوم بنی اسرائیل ایجاد شده و تخصیص ذاتی برای بیت المدس نیست بلکه از نظر جا و مکان برای آنها مقدس بوده است.

*غرب برای نجات  اسرائیل، امت اسلام را دچار تفرقه کرد

مدیر مرکز آموزش عالی حوزوی خواهران حضرت امام حسین(ع) یزد، با اشاره به توطئه غرب برای تضعیف اسلام در جهان تصریح کرد: از زمان شروع غصب فلسطین توسط اسرائیل، غرب، فرهنگ ناسیونالیسم عربی را جایگزین فرهنگ اسلامی کرد تا هر واکنش و مبارزه احتمالی امت اسلام علیه اسرائیل را در منطقه خنثی کند و با سرگرم شدن مسلمانان به نبردهای قومی و داخلی، آنها را دچار غفلت و ضعف و کم تحرکی کند.

خانم شاکری بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسئله بازگرداندن سرزمین های اشغالی به صاحبان اصلی آن یعنی فلسطینی ها و ضرورت احیای هویت دینی و ارزش های اسلامی مطرح شد و روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به روز قدس برای خیزش جهانی علیه اسرائیل نام گرفت.

*ایجاد موج سیاسی راهکار مقابله با اسرائیل

وی تصریح کرد: باید با ایجاد موج سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جهان، فتنه های جریان صهیونیسم را خنثی کنیم.

 مدیر مرکز آموزش عالی حوزوی خواهران حضرت امام حسین(ع) یزد ابراز کرد: روز قدس روز ظلم ستیزی است؛ روز مقاومت دینی و مردمی حزب الله در برابر جریان ناسیونالیست و سازشکار حکام عرب است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha