جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ویدئو کنفراس

حوزه/ به همت مدیریت طرح جامع تربیتی، نشست صمیمی معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با مدیران حوزه های استانی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، به همت مدیریت طرح جامع تربیتی، نشست صمیمی معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با مدیران حوزه های استانی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

این نشست صمیمی که با حضور تمامی مدیران حوزه های علمیه استان های کشور همراه بود حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در خصوص فعالیت پرشور همه ارکان حوزه علمیه در ایام کرونا و پساکرونا نکاتی را ارائه کرد و در خصوص اهمیت توجه و برنامه ریزی در راستای تببین هر چه بیشتر طرح جامع تربیتی معاونت تهذیب حوزه های علمیه تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بر اساس پروتکل های بهداشتی و تبعیت حوزه علمیه از توصیه های بهداشتی در خصوص تعطیلی مراکز و مدارس باعث تعطیلی فعالیت های علمی و آموزشی حوزه ها و مدارس علمیه نشد، ارائه فعالیت ها در بستر فضای مجازی اقدام ارزشمندی بود که با حمایت های آیت الله اعرافی قوت بیشتری گرفت و همه ارکان حوزه به نوعی با تعطیل شدن فعالیت های حضوری، خدمات متعدد خود را در بستر فضای مجازی تقویت کردند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با بیان این که برنامه تربیتی را نباید جدای از برنامه آموزشی تصور کرد، گفت: طرح جامع تربیتی حوزه‌های عملیه برای رشد اخلاق و تربیت در مدارس علمیه طراحی شد و تاکنون شاهد آثار خوبی در مدارس علمیه از لحاظ تربیتی و اخلاقی بوده ایم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: معنای سخن این است که مباحث آموزشی در همه مراکز علمی وجود دارد، ولی این تربیت و اخلاق است که حوزه و روحانیت را از سایر مراکز علمی جدا و ممتاز کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه طرح جامع تربیتی، برای شکوفا شدن در مدارس علمیه نیازمند به همکاری مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه است، عنوان کرد: مدیران و معاونین تهذیب با کارشناسی و نقد این طرح، بهتر می توانند حوزه را در رشد تربیت و اخلاق طلاب کمک کنند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه شورای تهذیب در مدارس علمیه و شکل گیری آن، نقش بسیار جدی در احیاء تربیت و رشد اخلاق و حتی اجرای قوی تر طرح جامع تربیتی دارند، افزود: شورای تهذیب اجازه نمی دهد، طلبه و مدرسه علمیه از مسیر تربیت و اخلاق خارج شود، این شورای پی گیر کارها و فعالیت های تربیتی است.

وی با بیان اینکه شورای تهذیب، اتاق فکر مدرسه عملیه در بحث رشد و اجرای اخلاق و تربیت خواهد بود، تاکید کرد: اگر این اتاق فکر باشد و معاونان تهذیب، آن را جدی بگیرند و اهمیت دهند، قطعا شاهد رشد مباحث اخلاقی طلاب و حوزه‌های علمیه خواهیم بود.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha