جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: تعطیلی حوزه های علمیه به علت شیوع ویروس منحوس و پیگیری تدریس و تحصیل روند علمی بصورت مجازی، هرگز لذت حضور و بهره مندی از فضای معنوی مدارس علمیه را ندارد.

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به اینکه ویروس کرونا نتوانست دروس حوزوی را به تعطیلی بکشاند، اظهار داشت: طلاب در عین حالی که همزمان دروس خود را بصورت مجازی از اساتید می گرفتند، از طرفی روحیه سعی و تلاش علمی را برای سایر اعضای خانواده بوجود می آوردند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: در ایام تعطیلی مدارس علمیه، با تدوین و تهیه بسته ای تهذیبی مختص طلاب و خانواده های آنان در ایامی که در خانه بودند، به دنبال تقویت و هدایت روحی وروانی آنان بودیم.  

وی تصریح کرد: با در اختیار قرار دادن مطالب و محتواهای ارزشمند قرآنی، سیره اهل بیت(ع)، احادیث، نکات اخلاقی، کلام امامین انقلاب، علما و شهدا، روشنگرهای اجتماعی، در فضای مجازی، مسیر تعلیم و تربیت را پیگیری کردیم.

حجت الاسلام ایرانی اظهارکرد: در زمینه مباحث مشاوره ای و مهارت های زندگی به دو شیوه فعالیت هایی صورت گرفت که عبارتند از: تهیه محتوا و هماهنگی دو نفر از اساتید مشاور از قم و استان، هر روز ۲ ساعت عصرها، جوابگوی طلاب استان بودند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: تعطیلی حوزه های علمیه به علت شیوع ویروس منحوس و پیگیری تدریس و تحصیل روند علمی بصورت مجازی، هرگز لذت حضور و بهره مندی از فضای معنوی مدارس علمیه را ندارد.

حجت الاسلام ایرانی خاطر نشان کرد: در بحران کرونا، طلاب و روحانیون بر اساس این که تبلیغ تعطیل بردار نیست، با شعار «خانه هایمان را تبدیل به مسجد کنیم»، به وظیفه خود عمل کردند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه بیان کرد: گرچه به لطف الهی و با تدبیر آیت الله اعرافی از فردا شاهد باز گشایی مدارس علمیه خواهیم بود، اما تجربه فعالیت های حوزه های علمیه در استفاده از فضای مجازی، می تواند در کنار برنامه های حضوری، منشأ اثر باشد.

وی در پایان گفت: وظیفه دارم به سهم خود از نقش ممتاز و افتخار آفرین مبلغین و طلاب جهادی درگیر با بحران کرونا، همچنین از مدیران و اساتید که در زمینه فعالیتهای آموزشی و تهذیبی طلاب، مجدانه فعال بوده، تقدیر و تشکر نمایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha