سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ مرحله پنجم رزمایش  کمک مومنانه درمصلای نمازجمعه آران وبیدگل

حوزه/ فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه مفهوم کمک مؤمنانه فقط تهیه و توزیع مواد غذایی در بین نیازمندان نیست، گفت: کمک مؤمنانه دارای مفهوم عام بوده و شامل ارائه هر گونه خدمات اجتماعی از سوی صاحبان صنوف به نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، اسماعیل بایبوردی، امروز پنج شنبه هشتم خرداد، در مراسم مرحله پنجم رزمایش مؤمنانه، در مصلای نمازجمعه آران و بیدگل به ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی از خانوارهای نیازمند شهرستان آران و بیدگل برای کمک از سوی نیکوکاران اشاره کرد و افزود: کمیته‌ای متشکل از ادارات و ارگان‌هایی نظیر بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج، جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش، تشکل‌های مردمی و خیرین با تهیه نرم‌افزار «نیازمندیاب» اقدام به شناسایی خانواده‌های نیازمند کنند.

وی با بیان اینکه در این مرحله از رزمایش، با کمک خیران این شهرستان بالغ بر یک هزار بسته معیشتی تهیه و میان نیازمندان این شهرستان توزیع می‌شود، افزود: در مجموع پنج مرحله رزمایش سراسری کمک مؤمنانه در شهرستان آران و بیدگل ۱۲ هزار بسته معیشتی با کمک خیران تهیه و میان نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

فرماندار آران و بیدگل خاطرنشان کرد: بسته بودن درب مساجد شهرستان آران و بیدگل در زمان شیوع کرونا از مسئولیت خطیر مؤمنان در کمک به همنوعان نکاست و اکنون با بازگشایی مجدد درب ۱۴۰ مسجد، فرصتی دوباره برای مؤمنان و نمازگزاران فراهم شده و امیدواریم با مدیریت شیوع کرونا، شاهد برگزاری نماز جمعه در مصلاهای نماز جمعه این شهرستان نیز در هفته‌ها یا ماه آینده باشیم.

وی در پایان با اشاره به کمک ۲۰ میلیارد ریالی بیش از ۳۰ هیئت مذهبی و همچنین کمک ۵۵ میلیاردی خیران و مردمان نیکوکار شهرستان آران و بیدگل در مقابله با بحران کرونا و دستگیری از نیازمندان، گفت: مشارکت همگانی و پیوستن به جمع خیران و نیکوکاران، جلوه‌های نوینی از همدلی را به نمایش می‌گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدیه IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    ندارم
  • صدیقه IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    سلام من یک خانم ۲۷ سال هستم از شهرستان مشهد برای کا گری امد دستم ۵جا شکستگی داره مهره کمر شکست واقعن داخل خونه هیچ کاری به خوبی انجام نمیتوانم بدهم شوهرم کار ازاد میرودگرایه نشینم هستم دوتا فرزندم دارم موندم چه کنم از مسولین میخواهم در حق من خواهر کم کن تا من و خانوادم خوش حال شویم ممنون میشم 😔😔😔😔😔😔😔