شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ظهیری با اشاره به قتل دختر 14 ساله توسط پدرش افزود: آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه نسبت به حقوق خود و عمل کردن به وظایف شرعی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، معصومه ظهیری با اشاره به قتل دختر 14 ساله توسط پدرش گفت: آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه نسبت به حقوق خود و عمل کردن به وظایف شرعی باید مورد توجه قرار گیرد.

ظهیری بیان کرد: در قتل رومینا دختر 14 ساله، مقتول رابطه غیر شرعی داشت و قاتل نیز حقوق فرزندش را رعایت نکرد زیرا اقدام به قتل دیگری تجاوز به  حقوق فرد محسوب می شود.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران گفت: زمانیکه توازن حقوق و تکالیف بهم بخورد، فرد مرتکب خطا و در نهایت جرم می شود.

وی با اشاره به ضرورت احترام به حقوق شهروندی افزود: علاوه بر حقوقی که میان پدر و فرزند وجود دارد، توجه به حقوق شهروندان نیز امری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ظهیری ادامه داد: در قتل دختر 14 ساله، مدعی العموم باید به دلیل جریحه دار کردن احساسات جامعه نیز پدر را محکوم کند زیرا با نمایش ظلم نسبت به فرزند خود، جرمی عمومی نیز که همان جریحه دار کردن احساسات عموم مردم است را مرتکب شده است.

وی با بیان اینکه باید علاوه بر رعایت حقوق قانونی نسبت به یکدیگر، شئونات شرعی را نیز مورد توجه قرار داد، افزود: رومینا و آقایی که با یکدیگر رابطه نامشروع داشتند نیز مرتکب جرم شدند زیرا حقوق اجتماعی را رعایت نکردند و در فضای مجازی نیز باید حقوق اجتماعی مورد توجه قرار گیرد که این امر نیازمند سواد رسانه ای و آموزش است.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران گفت: مردم باید نسبت به مسائل شرعی و حقوق اجتماعی آگاه شوند، همچنین باید نسبت به اجرای قوانین نیز توجه داشته باشند زیرا چنانچه هر فردی خود برای تشخیص جرم و مجازات اقدام کند، تشویش عمومی در جامعه ایجاد می شود.

وی با اشاره به ضرورت تعهد نسبت به قوانین شرعی افزود: دختر خانمی که به قتل رسید باید قوانین شرعی و اخلاق را مورد توجه قرار می داد و از سوی دیگر پدر نیز باید حدود اخلاق را رعایت می کرد.

خانم ظهیری در خصوص قوانین حمایت از کودکان افزود: ایران در کنوانسیون حقوق کودک که جنبه بین المللی دارد، عضو است و مهمتر از آن بحث حقوق کودک در اسلام است زیرا اسلام قوانین حمایتی خاصی را نسبت به کودکان دارد که باید آن را در جامعه تبیین کرد.

وی گفت: خشونت در تمام اشکال آن محکوم است که شامل خشونت فردی و اجتماعی، جسمی و فیزیکی و اخلاقی می شود، قانون منع خشونت علاوه بر بازدارندگی باید زمینه آموزش و نظارت بر حسن اجرای قوانین را فراهم کند، همچنین ارائه مشاوره به خانواده و فرد خاطی قبل از جرم شاید زمینه بازدارندگی از ادامه روابط نامشروع دختر و همچنین قتل و خشونت پدر را ایجاد می کرد.

ظهیری بیان کرد: رعایت حقوق شهروندی، نظارت بر مسائل اخلاقی، نظارت بر روابط اجتماعی و نظارت بر فضای مجازی برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرسشگر IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    نظر شما در مورد مأمورین قانونی که دختر را بجای تحویل به بهزیستی تحویل خانواده داده چیست؟ شنیده شده دختر لابه میکند که اگر به خانه برگردم پدر من را خواهد کشت و ...