پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین در برنامه زنده تلوزیونی «تا آسمان» گفت: مسئولیت اجتماعی باید به دغدغه افراد تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا با حضور در برنامه زنده تلوزیونی «تا آسمان» که از  سیمای مرکز قزوین به روی آنتن می رود، گفت: هر انسانی نسبت به جامعه و محیط پیرامون خود مسئولیت دارد و این مسئولیت هیچ وقت ساقط نمی شود.

وی افزود: توجه ما به مسئولیت های اجتماعی تابع این است که از تخصص یا خدمتی که انجام می دهیم غافل نشویم و اگر به خدمتی که در حال انجام است، توجه شود قاعدتاً مسئولیت اجتماعی از هیچ فردی ساقط نمی شود و از طرفی تلاش برای برقراری مسئولیت اجتماعی به افراد کمک می کند که تأثیری مثبت بر پیشرفت کار و جامعه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: مسئولینی که در جامعه یک وظیفه ای بر عهده آنها نهاده شده باید به خوبی به مردم در همه عرصه ها پاسخگو باشند و مردم حق دارند که همیشه او را مورد بازخواست قرار دهند تا به وظایف محوله به نحو احسن عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: امروز علمای اخلاق وظایف اخلاقی انسان ها را به چهار بخش تقسیم کرده اند که عبارتند از رابطه انسان با خود، رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با همنوعان و رابطه انسان با عالم آفرینش؛ در هریک از این حوزه ها مسئولیت های مهمی بر عهده انسان ها نهاده شده که باید به خوبی در همه این حوزه ها به وظایف خود عمل کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به رابطه انسان با خدای متعال، عنوان کرد: انسان همیشه در برابر خدای متعال مسئول است و باید به خوبی بتواند آنچه پروردگار متعال در آموزه های دینی و یا احادیث و روایات از ائمه معصومین(ع) در این خصوص بیان شده را به نحو احسن انجام دهد تا مورد مرضی رضای خدای متعال قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: اسلام در رابطه با همنوعان و همسایگان همیشه سفارش کرده و برای همسایگان همچون خویشان حقوقی قائل شده و احساس تعهد و مسئولیت در مقابل همسایگان از وظایف دیگر ماست که در منابع روایی به آن سفارش شده که باید به خوبی این بخش را نیز مورد توجه قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه مسئولیت های متنوع را برای مردم و حاکمان دینی بیان کرده که باید به آنها نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha