سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی، انتخاب شیخ مامادو ترائوره؛ به عنوان رئیس مجلس اعلای اسلامی ساحل عاج را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی، انتخاب شیخ مامادو ترائوره؛ به عنوان رئیس مجلس اعلای اسلامی ساحل عاج را تبریک گفت.

 متن پیام به شرح زیر است:

شیخ مامادو ترائوره
با سلام و احترام
رئیس مجلس اعلای اسلامی ساحل عاج

ضمن تبریک به مناسبت انتخاب شما به ریاست مجلس اعلای اسلامی ساحل عاج، برایتان آرزوی موفقیت در انجام چنین مسئولیت مهمی در این کشور آفریقایی عزیز را داریم.

فقدان شیخ ابوبکر فوفانا رحمت الله علیه برای ما بسیار دردناک بود، چرا که در تعامل با دیگران راه و روشی برجسته و متمدنانه داشت، پروژه های خیریه و انسان دوستانه ایشان در ساحل عاج و مدیریت حکیمانه ایشان نسبت به مسلمانان این منطقه و مشارکت فعال او در کنفرانس های علمی، ایشان را به چهره ای تبدیل کرد که نماینگر چهره درخشان انسان در اسلام است و راه و روش او به عنوان رویکردی مثبت و ملی تلقی می شود.

حضور آن مرحوم در مجمع عمومی مجمع تقریب مذاهب اسلامی از جمله تلاش های ایشان برای گفتگو و تعامل انسانی بین مذاهب و ادیان است؛ از ایشان در مورد گسترش اسلام در ساحل عاج شنیده ایم که دلیل آن احترام مسلمانان این کشور به ساکنان اصلی آن است و همین احترام باعث روی آوردن مردم به اسلام در این منطقه شده است.
خداوند ایشان را رحمت کند و در بهشت برین خود جای دهد و شما را در ادامه دادن راه انسانی، اسلامی و متمدنانه ایشان موفق گرداند.

ما در مجمع تقریب مذاهب اسلامی آمادگی خود را برای همکاری با مجلس اعلای اسلامی ساح عاج اعلام می کنیم.

خداوند شما را محفوظ دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha