پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام خمینی

حوزه/ عدیل با بیان این که پیام نهضت امام خمینی(ره) نهراسیدن از قدرت های غرب و شرق بود، گفت: نهضت امام خمینی(ره) مثل امام حسین(ع) ارتباطی بین گذشته و آینده برقرار کرد و در برابر یزیدیان ایستاگی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر شیخ غلامحسین عدیل در همایش مجازی «نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی(ره)» که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، با اشاره به دیدگاه ها و اصول امام خمینی(ره) اظهار داشت: ایشان یک شخصیت برجسته و منحصر به فردی بود که دیدگاه برجسته و ممتازی داشتند که از قیام امام حسین(ع) برگرفته بود.

رئیس شبکه هدایت تی وی انگلستان با بیان این که امام حسین(ع) در قبال ذلت و ظلم و فسق و فجور ایستادگی کرد، ادامه داد: قیام او برای خداوند بود و همه چیز خود را فدا کرد و تمام کسانی که با او بودند نیز جزو خالص ترین افراد بودند و اساسا اسلام چیزی جز خلوص نیت نیست.

وی افزود: امام حسین(ع) قیام کرد تا عدالت و برادری را برقرار کند و به شیعیان و مسلمانان و در کل به انسانیت قدرت بدهد به همین دلیل با یزید بیعت نکرد.

عدیل در ادامه عنوان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) ارتباطاتی بین گذشته و آینده برقرار کرد، اما چون هنوز ظلم و جور و طاغوت وجود دارد و در حقیقت این نهضت امام خمینی(ره) مثل امام حسین(ع) ارتباطی بین گذشته و آینده برقرار کرد و در برابر یزیدیان ایستاگی کرد و در یک کلام امام خمینی(ره) پیامی الهام گرفته از کربلا را به ما رساند.

وی با اشاره به این که باید یزیدیان زمان خود را بشناسیم، گفت: اگر به صحبت های امام خمینی(ره) نگاه می‌ کنیم متوجه می‌ شویم که امام حسین(ع) در برابر بی عدالتی و طاغوت و استبداد ایستادگی کرد و قیام او تنها برای خدا بود.

رئیس شبکه هدایت تی وی انگلستان اظهار کرد: همیشه باید بدانیم که خداوند هم با ما است و اگر قیام کنیم هیچ قدرت غربی و شرقی نمی تواند در برابر اراده خداوند ایستادگی کند، امام راحل پیامی را از کربلا برای ما آورد و اگر به تاریخ نگاه کنیم می‌ بینیم بسیاری از فشارها را مسلمانان تحمل کردند و بدانیم نباید بترسیم و هراسی از طاغوت و مستکبران داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha