جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سلیمانی

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل تصریح کرد: امام خمینی(ره) مصداق "اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم" بود و توانست همه نقشه های شوم دشمنان داخلی و خارجی را نقش بر آب کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی جوینانی، امام جمعه آران و بیدگل، در یادداشتی با تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، آورده است: خداوند سبحان را شاکریم که تقدیر بر آن داشت تا نیمه خرداد نقطه عطفی باشد بر انقلابی که حاکمیت اسلامی و دین داری را احیا نمود و آوازه نیل به حکومت جهانی و عدل مهدوی  را در دلها به نجوا گذاشت.

۱۴ خرداد ماه سالروز عروج آسمانی ابر مردی از تبار پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) و رهبری سترگ، که به پشتوانه ملتی غیور، بزرگ ترین رویداد قرن بیستم را رقم زد و عارفی وارسته که سلوک و نجواهای عارفانه با پروردگارش همواره زبانزد نزدیکان و یاران ایشان بوده و هست  و نیز پیشوایی دلسوز و مهربان برای مظلومان و ستم دیدگان جهان بود.

نیمه خرداد یادآور آغاز قیام ملتی مومن و انقلابی است که با لبیک گفتن به رهبری فرزانه و صدیق از سلاله پاک پیامبر خاتم ص بیداری اسلامی را نوید داد و الگوی ایستادگی در برابر رژیم های طاغوتی وابسته به اجانب را برای ملتهای مستضعف جهان ترسیم نمود .

چهاردهم خردادماه مظهر پیوند و دل‌بستگی ملت ایران با امام بزرگوار است. روزی که یادآور سوگ امت اسلامی در فراق عبد صالح خدا حضرت امام خمینی (رحمهالله علیه) است. غم فقدان مردی بزرگ و کم‌نظیر که باقوت ایمان و صداقت و پاکی، پرچم قیام علیه ظلم و تاریکی را برافراشت و میراث گران‌قدر انقلاب اسلامی را به یادگار گذاشت. خمینی کبیر با باور به خدا و مردم، دین را به صحنه قدرت و حاکمیت رساند و استقلال و آزادی و ایمان را به ملت ایران هدیه نمود . و بر مستضعفان عالم ثابت شد که مکتب امام ، مکتب عدالت خواهی ، ظلم ستیزی، عقلانیت  و مکتب دین داری است .

یوم‌الله ۱۵ خرداد  سرآغاز تحقق اراده‌ی مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت و استبداد و به ثمرنشستن اراده‌ی ملت بزرگ ایران است و این قیام نقطه‌ی عطف مبارزات مردم در برکندن ریشه‌ی بیداد در کشور شد.

۱۵ خردادماه سال ۴۲ به عنوان نقطه اتصال انقلاب اسلامی با حماسه بزرگ عاشورا، در حالی برای همیشه در تاریخ ماندگار شد، که توانست روند مبارزات انقلابی ملت ایران را دگرگون ساخته و جوشش خونهای پاکی که ملت ایران فدای اعتلای اسلام ناب محمدی ص نموده موجب بیداری اسلامی در اقصی نقاط عالم گردیده و فرزندان اسلام در بحرین، یمن ، فلسطین ، عربستان ، عراق و سوریه و حتی امروز در قلب آمریکا فریاد عدالت خواهی سر میدهند و در سایر بلاد اسلامی با تاسی از نهضت اسلامی امام  خمینی ره قیام های پرشور را در برابر طاغوت های وابسته به استکبار جهانی را آغاز کرده اند .

شهرستان دارلشهدای آران و بیدگل در زمره  شهرهایی بود که از آغاز راه انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به صف مقدم مبارزه با طاغوت پیوست و نام خود را به عنوان یکی از شهرهای حماسه آفرین این راه پر افتخار چون شهرهای قم، پیشوا و ورامین ثبت و برگ زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به یادگار گذاشت، به طوری که هم اکنون این شهرستان با جانفشانی‌های جوانان غیور خود در هشت سال دفاع مقدس ، مفتخر به کسب رتبه نخست ایثارگری در کشور شد .

خرداد ماه سال ۱۳۶۸ یکی از اندوه بارترین و در عین حال یکی از پر شکوه ترین ایامی است که ملت مسلمان ایران در طول سال های پس از پیروزی انقلاب به خود دیده است. در این ماه از یک سو رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به ملکوت اعلی پیوست و عالمی را در غم ارتحال خود سوگوار کرد و از سوی دیگر، بزرگ مردی از سلاله پاک پیامبر گرامی اسلام که به تعبیر امام(ره) سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب  به رهبری و زعامت عظیم ترین انقلاب تاریخ معاصر جهان برگزیده شد. این دو حادثه، موجب شد تا خرداد ماه برای همیشه از یک جایگاه خاصی در تاریخ ایران اسلامی برخوردار گردد و این انتخاب به حکم‌قرآن کریم "اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم" بود و توانست نقشه های شوم دشمنان داخلی و خارجی را نقش بر آب نماید.

اینجانب ۱۴خرداد، سالروز رحلت  جانسوز  حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران با وفایش در فاجعه قیام خونین ۱۵ خرداد  محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، ملت شجاع و دین مدار ایران اسلامی بویژه مردم شهید پرور شهرستان آران و بیدگل تسلیت عرض نموده، امید است با پاسداری از آرمان های والای بنیان گذار جمهوری اسلامی و خون پاک شهدا و تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری ، برای اعتلای این نظام مقدس و سرافرازی ایران اسلامی بیش از پیش تلاش نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha