شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س)كلاردشت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گفت: خواهران طلبه با قاطعیت در مسیر امام خمینی(ره)حرکت کرده و این راه را با قدرت ادامه خواهند داد.

خانم زهرا بحرکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، گفت: امام خمینی(ره)، پس از ائمه اطهار(ع) که برگزیدگان خاص الهی‌اند، نسخه‌ای بی‌مثال از شخصیتی جامع و چهره یک انقلابی است که یکی از اصیل‌ترین انقلاب‌ها را تا سرمنزل پیروزی، رهبری کرد.

وی افزود: حضرت امام(ره) نظامی را پایه‌ریزی و در سال های دشوار شکل‌گیری و علی‌رغم توطئه‌ها و مانع‌تراشی‌های بسیار، رهبری کرد که نسخه‌ای منحصر به‌ فرد است؛ همچنین در مرجعیت دینی، یکی از پرآوازه‌ترین مراجع است که مسئولیت تربیت صدها شاگرد در حوزه‌های مختلف اصول و فلسفه و اخلاق و عرفان را بر عهده گرفت و در نگارش و بیان، آثاری را در زمینه‌های مختلف ارائه کرد.

استاد حوزه با اشاره به این‌که اسلام‌شناسی با این ویژگی‌ها، کم‌نظیر است، تصریح کرد: امام(ره) در حوزه علم و عمل و در عرصه عملی ساختن مکتب، نمونه‌ای اعلی و شخصیتی بی‌مثال به شمار می‌رود و در عرفان عملی و رهیافت‌های شهودی که از مسیر دل و تصفیه درون به دست می‌آید، چنان‌که قرآن کریم بر رابطه روشن میان تقوا و معرفت تأکید دارد؛ به شناخت شهودی بسیاری حقایق نائل‌آمده است.

وی افزود: نقش حساس رهبری در شکل‌گیری نهضت اسلامی‌ در دوران طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی ‌و سرنگونی رژیم جنایتکار شاهنشاهی در کشور و جایگزین شدن آن با نظام اجتماعی جدید بر پایه مردم‌سالاری دینی و احیای دوباره اسلام در سطح جهان، موضوعی است که بر هیچ‌کس پوشیده نبوده و به نظر همه کارشناسان اجتماعی و سیاسی، از جایگاه و اهمیت ویژه و قابل توجه‌ای برخوردار است.

بحر کاظمی، مهم‌ترین رسالت جامعه اسلامی و انقلابی به‌ویژه نسل امروز را شناخت دین و حقایق اسلام از منظر نگاه حضرت امام(ره) عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) به عنوان‌ نظریه‌پرداز نهضت‌ اسلامی‌ و بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ‌توانست نقش رهبری را به بهترین شکل ممکن در تاریخ ایران و حتی جهان روشن سازد که پیروزی انقلاب اسلامی ‌نتیجه نقش مؤثر رهبری در هدایت خیزش مردمی ‌و عبور از حوادث سخت و گوناگون در طول دوران شکل‌گیری، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) جرقه انقلاب را در حوزه علمیه قم زد و با هدایت فکری علما و طلاب، مشعل آن را در تبعیدها روشن نگه داشت، به‌گونه‌ای که طلاب علوم دینی جزو اولین شهیدان نهضت انقلاب محسوب شده و عموم مردم از همراهان جان‌باخته ایشان بودند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت خطاب به طلاب، بیان کرد: طبق فرمایش امام خمینی(ره) شما که امروز در این حوزه‌ها تحصیل‌کرده و می‌خواهید فردا رهبری و هدایت جامعه را به عهده بگیرید، خیال نکنید تنها وظیفه شما یادگرفتن مشتی اصطلاحات است؛ بلکه وظیفه‌های دیگری نیز دارید و باید در این حوزه‌ها خود را چنان ساخته و تربیت کنید که وقتی به یک شهر یا روستا رفتید، بتوانید اهالی آنجا را هدایت و مهذب کنید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اندیشه‌های امام در مورد حوزه‌های علمیه از طلاب علوم دینی انتظار می‌رود با تکیه‌ بر منبع همیشه جوشان قرآن و عترت به تحصیل و تهذیب بپردازند و در عرصه اجتهاد روزآمد همت بگمارند تا پاسخگوی نیازهای جامعه باشند و از هر گونه اختلاف‌افکنی و تحجر دوری کنند، چون طبق بیانات رهبر معظم انقلاب راه ما، راه امام خمینی(ره) است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha