جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام خمینی

حوزه/ شبیری با اشاره به شباهت های قیام عاشورا و نهضتی که امام خمینی(ره) برپا کرد، گفت: امام خمینی(ره) به تبعیت از سیدالشهدا(ع) برای اصلاح جامعه و نفی فساد قیام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، غلام حرّ شبیری، در همایش مجازی «نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی(ره)» که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، با بیان این که انقلاب امام خمینی(ره) انعکاس و بازتابی از قیام امام حسین(ع) است، گفت: امام حسین(ع) یک فرد آزاده ای بود که در برابر طاغوت ایستاد و خانواده و جان خود را فدا کرد.
این عالم اهل انگلستان یادآور شد: امام حسین(ع) کاری که انجام داد برای زنده نگاه داشتن تعالیم اسلام بود و امام خمینی(ره) با الهام از امام حسین(ع) انقلاب کرد و از اندیشه سیدالشهدا(ع) بهره گیری کرد.

وی ادامه داد: این اصل و دیدگاه به این معنا است که سیستمی که در آن زمان برقرار بود نیازمند اصلاح بود، همانطور که امام حسین(ع) نمی توانست قبول کند بنی امیه و خاندانش به فساد بپردازند، حالا در این زمان نیز امام خمینی(ره) با الهام از امام حسین(ع) و با هماهنگی با فاکتورهای ایشان می‌ خواست معنای واقعی اسلام را به مردم دنیا نشان بدهد.

 شبیری اظهار کرد: اسلام او اسلام ناب محمدی بود که برگرفته از آموزه های صحیح دینی است، انقلاب امام حسین(ع) مخلوطی از سنت های مختلف بود و در وهله اول برای رضای خدا کار کرد و در تمام دوران زندگی خودشان این را دنبال می‌ کردند.

وی عنوان کرد: قیام امام راحل نیز در درجه اول علیه نظام فاسد طاغوت و در درجه دوم برای رضای خداوند بود چون اسلام واقعی و اسلام ناب محمدی باید بر اهداف پیامبر گرامی اسلام(ص) بنا شود و ما نیز باید امروز آن را دنبال کنیم.

این اندیشمند اهل انگلستان با بیان این که امام حسین(ع) حتی از کوچکترین اهداف خود نگذشت، ابراز داشت: امام حسین(ع) تأکید کرد که باید در برابر طاغوت ایستادگی کرده و زیر بار ظلم نرویم و یکی از منابعی که می‌ توانیم به آن اتکا کنیم قدرت خداوند است.

وی افزود: امام خمینی(ره) بدنه و ساختاری که مملو از فساد بود را از بین برد، ایستادگی کرد و گفت می‌ خواهم یک تغییر کلی و یک اصلاح درست در ساختار سیاسی ایجاد کنم؛ امام خمینی(ره) نیز فردی بود که حس مسؤولیت شناسی و وظیفه شناسی مهمترین مسأله برای او بود که آن را از سیره امام حسین(ع) برداشت کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha