جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت سالروز رحلت جانگداز و ملکوتی امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد پیامی صادر کرد. ‎

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت سالروز رحلت جانگداز و ملکوتی امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد پیامی صادر کرد.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین مروی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نیمه خرداد در تاریخ پرافتخار ملت ایران نقطه عطفی است که به نام بزرگ پرچمدار احیای اسلام ناب؛ حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) گره خورده و انوار معنویت، آزادی خواهی و عدالت طلبی را در گستره عالم گسترانیده است.

امام عظیم الشأن ما از نیمه خرداد 42 که نقطه آغازین اوج‌گیری نهضت بزرگ اسلامی عصر معاصر بود تا ارتحال آن رهبر آزادگان و امید محرومان در  نیمه خرداد 68 که روح بلند و ملکوتی‌اش در میان آسمانیان آرام گرفت، مسیری را پیمود که نه فقط آینده ایران اسلامی که آینده جهان را تحت تأثیر خود قرار داد و بنیادهای محکم نهضت جهانی مستضعفین و تقابل همه جانبه با استکبار در اقصی نقاط عالم را بنا نهاد.

آموزه‌های ارزشمند مکتب امام خمینی(ره) میراث بزرگی بود که آن روح بلند و ملکوتی برای آیندگان به یادگار گذاشت و در ۱۴ خرداد ۶۸ با انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله العالی توسط خبرگان مردم و تایید اقدام انتخاب خبرگان از سوی مراجع تقلید  پرچمداری تداوم نهضت اسلامی را  برعهده خلف صالح امام ره که بهره‌ای تمام و کمال از آموزه‌های این مکتب برده بود قرار گرفت و راه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران را با قدرت و صلابت تاکنون ادامه دارد.

امروز پیشرفت‌های عظیم ملت ایران در صحنه‌های مختلف، در کنار اتفاقات یگانه‌ای که در عرصه تقابل جبهه حق و باطل در جای جای جهان در حال وقوع است، نشانه‌های بارزی هستند که با اتکای به یدالله، فروپاشی دسته بندی قدرت شرق و غرب و ایجاد جبهه‌ای جدید به نفع عدالت خواهی و آزادگی در پرتو آموزه‌های الهی اسلام ناب به رهبری آن ولیّ خدا را ثابت نموده است.

این یک حقیقت بزرگ تاریخی است که ملت ایران تصویری ماندگار از خود در دفاتر تاریخ ثبت کرد و جلوه‌ای با شکوه از ایثار، فداکاری و تلاش مجاهدانه در مسیر تحقق اوامر ولایت را به منصه ظهور رساند.

امروز نیز این ملت بزرگ، مجاهد و انقلابی با همان تفکر و روحیه برگرفته از آموزه های مکتب امام(ره) در حرکتی پرشتاب به سوی تحقق آرمان‌های نهضت اسلامی رهنمون می‌باشند و با تأسی به نقشه راه ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب در قالب «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، تشکیل تمدن نوین اسلامی را بیش از همیشه در شرف وقوع و در دسترس می‌بیند.

افول قدرت‌های استکباری و عجز مستکبران عالم و در رأس آن‌ها رژیم تروریست آمریکا در کنار عزت، سربلندی و اقتدار ایران اسلامی همگی نشانه‌های روشنی از موفقیت این ملت بزرگ در دستیابی به آرمان‌های حضرت روح الله می‌باشد و عزم و اراده ما را در تداوم طی طریق بر این راه مستحکم می‌سازد.

در شرایط کنونی که مردم غیور ایران اسلامی مجاهدانه و ایثارگرانه در مسیر نیل به آرمان‌های خود گام برداشته و در حرکت است، بر همه مسئولان خدمتگزار در جای جای جمهوری اسلامی واجب می‌باشد که هر روز و هر لحظه آرمان‌های پرچمدار این نهضت را به یاد داشته و خدمت صادقانه، بی‌منت و بی‌وقفه به ولی نعمتان انقلاب اسلامی را سرلوحه همت خویش قرار دهند و با پشتکار و تلاشی مضاعف زمینه عزت، اقتدار و سربلندی ملت بزرگ ایران اسلامی را روز به روز بیشتر گردانند.

اینجانب از جوار مضجع نورانی امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء ضمن گرامیداشت یاد و نام امام راحل عظیم الشأن(ره) و همه شهدای گرانقدر نهضت اسلامی به ویژه سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی که خود از دانش آموختگان مکتب حضرت روح الله بود، سلامتی و توفیق روز افزون را برای حضرت امام خامنه‌ای و صحت، سربلندی و موفیقت بیش از پیش در همه عرصه‌ها را برای مردم شریف ایران اسلامی از درگاه ایزد منان مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha