پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمودی نیا

حوزه/ معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب، استبدادگریزی و استکبارستیزی را دو رکن اساسی اندیشه حضرت امام خمینی(ره) ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، استبدادگریزی و استکبارستیزی را دو رکن اساسی اندیشه حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: امام خمینی(ره) برای ملت ایران فقط یک مرجع دینی و رهبری سیاسی نبودند، بلکه یک اندیشه بودند که می‌توان تبلور این اندیشه را به وضوح در قیامی همچون قیام ۱۵ خرداد مشاهده کرد؛ حادثه‌ای که به جرأت می‌توان گفت رمز پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: اگر بخواهیم اندیشه حضرت امام را در یک کلمه خلاصه کنیم، آن کلمه استبدادگریزی خواهد بود و این مهم جز با اتکا به پروردگار و همدلی و اتحاد میسر نخواهد شد.

حجت‌الاسلام محمودی‌نیا ادامه داد: مقام معظم رهبری در خاطره‌ای نقل می‌فرمایند «هنگامی که حضرت امام در بستر بیماری بودند من به ملاقات ایشان رفتم، ایشان در آن لحظات سخت و حساس به من فرمودند: اگر با هم باشید و به خدا متکی باشید، هیچ کس نمی‌تواند به شما آسیبی برساند؛ مقام معظم رهبری پس از بیان این خاطره فرمودند تمام وصیت‌نامه ۳۰ صفحه‌ای حضرت امام‌ را می‌توان در این جمله خلاصه کرد».

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، اضافه کرد: قیام پانزده خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی نماد همدلی و توکل است.

حجت‌الاسلام محمودی‌نیا تصریح کرد: نکته مهم در این میان این است که ملت ایران باید اندیشه استبدادگریزی و استکبارستیزی را نه تنها در عرصه سیاسی؛ بلکه که در تمام عرصه‌ها بالاخص عرصه‌ اقتصادی به کار ببندند. 

وی با بیان این که حضرت امام(ره) در وصیت‌نامه سیاسی الهی خویش وابستگی اقتصادی یک ملت به ملتی دیگر و تن به سلطه‌ اقتصادی دادن را موجب زوال و نابودی و انحطاط امت مسلمان می‌دانند، تأکید کرد: در همین راستا بر امت مسلمان و  انقلابی ایران لازم است اندیشه استبدادگریزی و استکبارستیزی را سرلوحه خود قرار دهند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در خاتمه سخنان خود، گفت: ملت مسلمان ایران اسلامی با پشتیبانی از ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب در راه مبارزه با استعمار و استبداد کشورهای بیگانه همچون آمریکا و اسرائیل و تابعین آن ها از هیچ کوششی دریغ نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha