سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رضوانی

حوزه/ امام جمعه بویین زهرا گفت: ترویج فرهنگ ورزش کردن در بین جوانان به سلامت خانواده که کیان اصلی جامعه را تشکیل می دهد و از اهمیت بالایی برخوردار است، کمک می کند و دشمنان را که بصورت مستمر برای از هم پاشیدن کیان خانواده های ما در تلاشند ناکام می گذارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی در دیدار محمدحسین اسماعیلی، مدیر کل ارشاد اسلامی قزوین گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری فرهنگ همچون هوا و اکسیژن است و همه به آن نیازمندیم؛ در مصادیق فرهنگ عمومی باید به صورت موشکافانه و دقیق وارد شد و جزئیات را مورد توجه قرار داد و به مسائل نوجوانان، جوانان و خانواده ها اهتمام ویژه داشت.

امام جمعه بویین زهرا، روی آوردن جوانان به ورزش را سبب کاهش بسیاری از مفاسد اجتماعی دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ ورزش کردن در بین جوانان به سلامت خانواده که کیان اصلی جامعه را تشکیل می دهد و از اهمیت بالایی برخوردار است، کمک می کند  و دشمنان را که  بصورت مستمر برای از هم پاشیدن کیان خانواده های ما در تلاشند ناکام می گذارد.

حجت الاسلام رضوانی با بیان اینکه امروز تنها با روحیه جهادی و انقلابی می توان بر مشکلات فائق آمد، اظهار کرد: امروز فرهنگ ما فرهنگ ایثار، فداکاری، ایمان، استکبارستیزی و ظلم ستیزی است و امروزه برای حل مشکلات اقتصادی و دیگر مسائل جامعه نیز باید از اشرافی گری و تجمل گرایی دوری گزید و همان روحیه ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام را ترویج کرد و در این خصوص مسئولین ابتدا باید از خود شروع کنند و الگویی برای مردم باشند.

در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین،  بیشتر مشکلات فرهنگی را در عدم وجود زیرساخت های مناسب فرهنگی دانست و بیان کرد: برای انجام فعالیت های فرهنگی ابتدا باید زیرساخت های آن مهیا باشد و رفع مشکلات زیرساختی زمان بر است و کمک و یاری مسئولان و همه نهادهای فرهنگی هنری را می طلبد.

اسماعیلی عنوان کرد: معتقدم که امام جمعه هر شهر به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی هدایت گر کارهای فرهنگی در آن شهر است و در این زمینه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با همراهی نماینده ولی فقیه در قزوین احیا و پس از مدت ها جلسات آن را برگزار شد و بسیار خوشحالم که جلسات این شورا در بویین زهرا نیز مرتب برگزار و مصوبات آن پیگیری می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha