سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین در دیدار مدیران وزارت نیرو در استان، گفت: صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف پشتوانه شرعی و دینی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیران وزارت نیرو در استان قزوین با بیان اینکه قلب تپنده یک جامعه وابسته به جریان حیات بخش آب است، اظهار کرد: خداوند فرموده حیات همه موجودات به آب بستگی دارد و همه می‌باید در حفظ و مصرف درست این نعمت الهی تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش مصرف حامل‌های انرژی، خاطرنشان کرد: شرع در دین، مصرف بی‌رویه را نمی‌پذیرد و می‌باید جایگاه شرعی صرفه‌جویی در دین بین مردم بیش از پیش تبیین شود تا شاهد تحولات بیشتر در مصرف انرژی باشیم.

امام جمعه قزوین نقش صدا و سیما و رسانه‌های استان در فرهنگ‌سازی مصرف انرژی، به ویژه آب و برق را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل مدیران وزارت نیرو با رسانه‌ها و صدا و سیما، نقش مهمی در کاهش و فرهنگ‌سازی مصرف انرژی دارد و ان‌شاءالله از ظرفیت رسانه بیشتر استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین زندگی هوشمندانه را یکی از مسائل مهم دینی برشمرد و تأکید کرد: در اسلام به انسان تأکید شده است که تمام بخش‌های زندگی را با هوشمندی و قصد پیش ببرد و اگر همه کارها را با قصد و هوشمندی انجام دهیم، موفق خواهیم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha