پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی «تا آسمان» گفت: با صداقت کار کردن از نشانه‌های جوانمردی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی تا آسمان که از شبکه شما و شبکه استانی قزوین به روی آنتن می رود، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به پایان رسید اما اگر عمرمان بقایی داشته باشد و بخواهیم ماه رمضان دیگری را درک کنیم، از امروز باید شروع کرده و خودمان را برای ماه رمضان بعدی مهیا کنیم تا با آمادگی در این دانشگاه عظیم عرفانی ذکر، معنویت و تقوا حضور پیدا کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ره‌آوردهای ماه رمضان، تقواست و خدا فرموده کسی که در ماه رمضان به تقوا رسیده است، به پیروزی دست یافته، چرا که تقوا آرامش و نورانیت برای انسان به ارمغان می‌آورد و هر چقدر بیشتر بکوشیم، به تقوای بیشتری دست می‌یابیم.

امام جمعه قزوین به راهکارهای کسب تقوا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خداوند فرموده عدالت شما را به تقوا نزدیک می‌کند و نباید اجازه دهید که دیگران شما را از عدالت دور کنند و این مهم نشان می‌دهد که عدالت در رساندن انسان به تقوا بسیار حائز اهمیت است و در زندگی امیرمؤمنان(ع) بالاترین سطح جوانمردی، عدالت و انسانیت را مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پاسخ به سؤال یکی از بینندگان برنامه در خصوص صداقت در محیط کار، بیان کرد: در محیط کار اگر بیش از آنچه که برای ما وظیفه تعیین شده است، کار کنیم، جزو جوانمردان محسوب می‌شویم و نباید صرفاً بر اساس منافع شخصی عمل کنیم. امام علی(ع) فرمودند «انسان با صداقت به مقصد می‌رسد و خدا نابود کند کسانی را که گمان می‌کنند با نیرنگ می‌توانند به مقصد برسند».

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha