جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: نهضت امام خمینی(ره) یکی از معجزات الهی است که در این عصر اتفاق افتاد ولی ما به خوبی نتوانسته‌ایم عظمت آن را به خوبی تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ربانی امروز در جمع کارکنان مرکز خدمات ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام راحل گفت: نهضت امام خمینی(ره) یکی از معجزات الهی است که در این عصر اتفاق افتاد؛ ولی ما نتوانسته‌ایم عظمت آن را به خوبی تبیین کنیم.
وی بیان کرد: نهضت امام(ره) حرکتی بی بدیل، بی‌سابقه و نو بود و پیام‌های جدیدی در خود داشت و از زمانی که شروع شد دشمنان خارجی و برخی در داخل در مقابل آن ایستادند ولی با عنایت خداوند و به شکلی معجزه‌وار، ملت ایران با رهبری امام توانست این نهضت را به پیروزی برساند.
رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: دو ابرقدرت جهانی از نظام استبدادی و دیکتاتوری و ضد بشری پهلوی حمایت می‌کردند و حتی اروپا و کشورهای منطقه نیز علیه انقلاب مردم ایران موضع‌گیری و کارشکنی کردند، ولی خداوند این نهضت را با حضور یکپارچه مردم به پیروزی رساند.
وی تصریح کرد: نهضت امام خمینی(ره) حرکتی بسیار ویژه و بی‌نظیر بود و توانست نقش فوق‌العاده‌ای را در این عصر ایفا کند، لحظه‌لحظه‌های این انقلاب بسیار سرنوشت‌ساز بوده و با امداد الهی به پیروزی رسیده است، باید تاریخ انقلاب را خواند و آن را لمس کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کسانی که در فضای انقلابی بودند تصور می‌کردند که برای رهایی از استبداد باید به دامن یکی از ابرقدرت‌های شرق و غرب بروند، ولی انقلاب اسلامی ایران تنها نهضتی بود که از ابتدا به شرق و غرب متکی نبود.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب مشکلات بسیاری را برای ایران ایجاد کردند مانند جنگ تحمیلی، ولی با این حال در روز ارتحال امام یک تشیع بی‌نظیر برگزار می‌شود که در هیچ جای دنیا سراغ نداریم.
رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: چنین عکس‌العملی از ملتی رنج دیده و شهید داده در دنیا بی‌نظیر است درحالی‌که شاهد بوده‌ایم رهبران دیگر کشورها که از دنیا می‌رفتند مردم به چه صورت رفتار می‌کردند.
وی بیان کرد: امیدوارم خداوند توفیق دهد و قدردان این انقلاب و نهضت باشیم؛ سعادت دنیا و آخرت ما در همین است و امروز می‌توانیم با اطاعت از مقام معظم رهبری، از نهضت حضرت امام (ره) پاسداری کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: کرونا بلایی بود که باعث رنج و ناراحتی بسیاری شد و برخی از عزیزانمان را از دست دادیم، ولی این بلا اگرچه در خودش رنج و ناراحتی داشته است اما خیراتی هم به همراه داشت و فرصت‌هایی را برای ملت ایران ایجاد کرد.
وی عنوان کرد: آنچه در ایران اسلامی و کشورهای غربی و مدعی روشنفکری در این ایام رخ داد قابل مقایسه نیستند؛ مردم در کشور ما بر اساس آموزه‌های دینی و هدایت‌های رهبری و تأکید مسئولان به خوبی با این بیماری مقابله کردند ولی در کشورهای دیگر دیدیم که چگونه فروشگاه‌ها را غارت می‌کردند.
رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: آرامش مردم ایران در این ایام برگرفته از فرهنگی دینی و آموزه‌های اسلامی و توکل به خدا بوده است.
وی افزود: اینکه کشوری ماسک و لباس‌های مخصوص را خریداری می‌کند و در بین راه کشورهای مدعی روشنفکری این اجناس را سرقت می‌کنند نشان‌دهنده قانون جنگل است.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: این اتفاقات برای ما درس است که بدانیم هر آنچه می‌گویند صحت ندارد؛ آنها ظاهر زیبایی درست کرده‌اند ولی در عمق آن توحش حاکم است و هر کس می‌خواهد منافع خود را بر دیگری مقدم بدارد و بوی گذشت و ایثار وجود ندارد.
وی بیان کرد: در ایران مردم وقتی متوجه کمبود ماسک شدند به فکر تولید آن افتادند و ماسک‌های تولیدی را در اختیار مراکز درمانی و نیازمندان قرار می‌دادند، مطمئناً اگر چنین نمونه‌هایی در اروپا و آمریکا وجود داشت بارها آن را به رخ ما می‌کشند.
رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: در طرح مواسات مؤمنانه مردم ایران به‌خوبی درخشیدند و فداکاری‌های بسیاری انجام دادند که قابل تقدیر است.
وی اظهار داشت: طلاب و روحانیون نیز در این ایام به خوبی درخشیدند و حضور آنان در کنار کادر درمانی در بیمارستان‌ها و همچنین برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی قابل تقدیر است.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: این خدمات در حالی صورت می‌گرفت که بسیاری از بستگان مبتلایان به کرونا حتی حاضر نمی‌شدند به ملاقات بیمارشان بروند، ولی طلاب این خطرات را به جان می‌خریدند تا بتوانند به مردم خدمت کنند.
وی با اشاره به اتفاقاتی که در آمریکا رخ داده است گفت: این اتفاقات ماهیت توحش در غرب را به ما نشان داد.
رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: آمریکایی‌ها سالها به اسم دموکراسی و حقوق بشر جنایت‌های بسیاری انجام دادند و دیگران را فریب دادند و حتی عده‌ای در ایران شیفته آن‌ها هستند؛ حقیقتاً این اتفاقات فرصتی بود که راه حق را بشناسیم و شعارهای فریبنده آنها ما را گول نزد.
وی ادامه داد: ما وظیفه داریم که روشنگری کنیم تا همگان با ماهیت آمریکایی‌ها آشنا شوند و دل به این شیاطین نبندند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به شروع به کار مجلس شورای اسلامی در هفته جاری گفت: برای مجلس جدید آرزوی توفیق داریم و امیدواریم از نقاط قوت و ضعف مجالس دیگر درس بگیرند و ان شاءالله به اولویت‌هایی که رهبری فرمودند توجه کنند.
وی بیان کرد: نمایندگان مجلس باید توجه کنند که گرفتار باندبازی و پارتی‌بازی و رفاقت و دنیاگرایی نشوند و به فکر منافع خودشان نباشند و حق را فدای منافع زودگذر دنیا نکنند. نمایندگان مجلس باید انقلابی باشند و خواسته‌ها و نیازهای دارای اولویت مردم را فراموش نکنند و سرگرم مسائل فرعی نشوند.
وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند با نظارت و هدایت‌هایشان جلوی بسیاری از ضعفت ها را بگیرند و با پیگیری‌هایشان کاری کنند که مسئولان اجرایی بهتر عمل کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه خداوند امروز اقتدار بی‌نظیری را به ملت ایران داده است گفت: اینکه بعد از همه عربده‌کشی‌های آمریکا و لشکرکشی به منطقه امروز با اقتدار می‌توانیم کشتی‌های نفتی به ونزوئلا بفرستیم نشان می‌دهد که ابرقدرتی آمریکا شکسته است.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha