جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد هادوی

حوزه/ استاد هادوی گفت: امام خمینی توانست تحولی عظیم نه فقط در یک کشور یا یک منطقه خاص بلکه در سراسر دنیا پدید بیاورد و ارزش های دینی و انسانی را احیا کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه استاد هادوی تهرانی روز سه شنبه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) سخنانی را با موضوع (The revival of human values : Imam Khomeini's slogan) احیای ارزش های انسانی مبتنی بر اندیشه امام خمینی(ره) از طریق لایو و یوتیوپ خطاب به انگلیسی زبانان و دوستداران نظام و انقلاب و به ویژه مردم آمریکا مطرح کرد.

استاد هاوی تهرانی تاکید کرد: حدود ۲۰۰ سال پیش در انتهای قرن ۱۹ نیچه فیلسوف آلمانی گفت: خدا مرد! این اندیشه در سراسر قرن ۱۹ و سالهای آغازین قرن ۲۰ هم تکرار شد به نحوی که بیان می شد: هیچ امیدی به دین نیست.

وی افزود: برتراندراسل معتقد بود دین قادر به حل هیچ مشکلی در عرصه زندگی بشری نیست، ولی حدود ۱۸۰ سال پس از نیچه، اتفاقاتی افتاد و اوضاع تغییر کرد. هانتینگتن اندیشمند غربی در دانشگاه زوریخ در مورد اساس دین صحبت کرد و گفت: در انتهای قرن ۱۹ و ابتدای قرن ۲۰ بشر در صدد حذف دین بود ولی یک اتفاق در دو دهه اخیر قرن ۲۰ رخ داد که بشریت یک بازگشت به سمت دین داشت. چه اتفاقی افتاد؟! در سال ۱۹۷۹ انقلاب اسلامی در ایران به وقوع پیوست و رهبر این انقلاب یک بزرگ‌مرد به نام امام خمینی بود که توانست تحولی عظیم نه فقط در یک کشور یا یک منطقه خاص بلکه در سراسر دنیا پدید بیاورد. همه چیز تغییر کرد و ارزش های دینی که در واقع همان ارزش های انسانی است، احیا شد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با طرح این پرسش که مقصود از دین چیست؟ گفت: دین در واقع همان نقشه راه و سبک و روش زیستن است. خداوند متعال پیامبرانش را جهت هدایت بشر فرستاد و به او تعلیم داد که چگونه در این دنیا زندگی کند و پس از این دنیا، در سرای دیگر موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع دین به ما می آموزد که به چه چیزی باور داشته باشیم و چگونه رفتار کنیم و چگونه رشد اخلاقی و معنوی پیدا کنیم. امام خمینی (ره) فردی بود که توانست در انتهای قرن ۲۰ ارزش های دینی و در واقع همان ارزش های بشری و انسانی است را احیا کند به نحوی که حتی مخالفین اندیشه دینی همچون هانگتیتن هم به آن اذعان کرده و می کنند.

استاد هاوی تهرانی تاکید کرد: بنده در یکی از همایش های بزرگ که جمعی از اندیشمندان مختلف دینی از سراسر جهان در آن گرد آمده بودند، بیان کردم: اگر قدرت در دست مردان دین و دین مداران باشد، جهان امن تر و آرامتر خواهد بود؛ چرا که تعالیم و آموزه های دینی این چنین است و صلح و نوع دوستی را ترویج می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر می بینی که در مناطق مختلف جهان دچار آشوب و ناآرامی هستیم و درگیری های متعددی هست، از جمله در کشمیر، فلسطین و ایالات متحده، این بدان خاطر است که ما به دین و آموزه های دینی عمل نمی کنیم و ارزش های دینی و الهی که در واقع همان ارزش های بشری هستند. من امیدوارم، آموزه های دینی را اولا بیاموزیم و ثانیا به دیگران هم معرفی کنیم و ثالثا همگان به آن عمل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha