چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام و رهبری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه لرستان تصریح کرد: عمل به سیره امام (ره)، تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشیاری در برابر دسیسه ها و توطئه های دشمن از رموز تداوم انقلاب اسلامی است .

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی، امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد، در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه امام(ره) شخصیتی والا در ابعاد گوناگون عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بودند، گفت: امام خمینی(ره) با شجاعت و تدبیر در مقابل بی عدالتی ها ایستاد و مردم آزاده را گردهم آورد و انقلاب اسلامی ایران را برای مقابله با بی عدالتی ها و ظلم استکبار بنا کردند.

وی با اشاره به اینکه ساده زیستی از دیگر ویژگی های امام راحل(ره) بود، خاطر نشان کرد: ایشان حتی بعد از تشکیل حکومت اسلامی نیز ذره ای تغییر در منش و رفتارش نداد و همچنان ساده و بی تکلف به زندگی خود ادامه داد .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه امام خمینی(ره)، شرق و غرب را کنار زد و تمدن اسلامی را در جهان گسترش داد، گفت: امروز منشا پیدایش بیداری اسلامی در بین آزادگان جهان به تاسی از رفتار و منش والای امام خمینی(ره) است .

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) دارای فضائل اخلاقی، معنوی و علمی بسیاری بودند، افزود: برای پیاده سازی سیره امام راحل(ره) باید راه و اهداف والای ایشان را در پیش بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد، بیان داشت: قیام ۱۵ خرداد از قیام های مهم و سرنوشت ساز در طول تاریخ انقلاب اسلامی بود؛  این قیام با رهبری آگاهانه امام خمینی(ره) و یاران با وفا و با ایمان به پیروزی منجر شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی خاطر نشان کرد: جاری شدن آموزه های قرآنی از مهمترین دلایل قیام ۱۵ خرداد 42 در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

مدیر حوزه علمیه لرستان در پایان یادآور شد: عمل به سیره امام (ره)، تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشیاری در برابر دسیسه ها و توطئه های دشمن از رموز تداوم انقلاب اسلامی است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha