چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسینی نژاد

حوزه/ امام راحل دارای ظرفیت عظیم معنوی، اخلاقی، علمی و عرفانی بودند و همین مسئله موجب شد با بصیرت افزایی به موقع همه مردم و جوانان را همراه خود کند و نتیجه آن ایجاد قطب جدید در دنیا به نام نظام جمهوری اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد گفت: امام راحل با برخورداری از روحیه شجاعت، بصیرت و زرنگی که داشتند و جایگاهی که برای روحانیت قائل بودند و با استفاده از الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) اقدام به چنین حرکت عظیم در جهان کردند؛ چراکه علنا می دیدند که همه ارزشهای دینی و اسلامی در حال از بین رفتن است و روز به روز اهریمنان و استکبار جهانی به دنبال این هستند که برنامه های خود را بر جهان دیکته کنند.

وی عنوان کرد: در این رابطه باید حوزه و روحانیت که بلندگوی دین و اسلام است وارد میدان می شد و حرکت اساسی و ریشه ای انجام می داد و ریشه فساد را از بیخ و بن بیرون می کشید و این موضوع بسیار مهمی بود که ایشان مورد توجه قرار داده بودند.

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: امام راحل برای این امر وارد میدان شدند و حوزه و روحانیت و مردم  هم حمایت و پشتیبانی کردند و نتیجه آن پیروزی انقلاب و ریشه کن شدن دشمن و اهداف دشمن و حکومت فاسد دو هزار و ۵۰۰  ساله شاهنشاهی شد.       

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: امام راحل دارای ظرفیت عظیم معنوی، اخلاقی، علمی و عرفانی بودند و همین مسئله موجب شد با بصیرت افزایی به موقع، همه مردم و جوانان را همراه خود کند و نتیجه آن ایجاد قطب جدید در دنیا به نام نظام جمهوری اسلامی بود.

 رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: بحث دیگر در مورد ایده ولایت فقیه است. این ایده در فقه و اسلام بوده و چیز جدیدی هم نبوده است اما مهم این بود که ایشان این ایده را وارد عمل کرد؛ در طول تاریخ همه فقهاء با این موضوع موافق و آشنا بودند.

وی عنوان کرد: ولایت فقیه هم به معنای این است که اهل بیت(ع) جانشینی برای خود تربیت و  آنها هم کار فقهی و اجتهادی می کردند و به عنوان نماینده ائمه(ع) هم بودند. این دسته به دلیل تسلط بر مباحث فقهی و تخصص در احادیث از سوی خود معصومین به مردم به عنوان حاکم معرفی شده بودند و مردم با این مسائل آشنا بودند. در طول تاریخ می توان فتوای میزای شیرازی، سید عبد الحسین لاری و ... را دید که در عرصه جنگ با استکبار سابقه داشتند.

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: این سوابق در قبل از امام راحل بود و دشمن هم نسبت به این مسائل حساسیت داشت ولی امام راحل تنها دنبال این قضیه نبود بلکه دنبال کار بزرگتر یعنی حاکمیت دین و اسلام بر دنیا و زندگی مردم بود، این همان حقیقتی است که امام حسین(ع) در عاشورا و سایر اهل بیت(ع) به دنبال آن بودند.                           

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: ایشان دارای شخصیتی مردمی و بزرگ بود که خیلی زود مورد پذیرش مردم و مراجع و علما قرار گرفته و همین مسئله سبب پیروزی انقلاب شد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: امروز شاهد هستیم این فکر و شور انقلابی در یمن و سوریه و حتی در بین مردم امریکا موج می زند؛ مردم امریکا پرچم خود را که نماد شیطان است را قبول ندارند و آتش می زنند.

وی با بیان این که نظر امام راحل درباره نظریه ولایت فقیه، مطلقه است، گفت: مطلقه همان اختیارات امام معصوم به جزء ولایت تکوینی و اعجاز است؛ قائم مقام کسی است که در همه مسائل اختیار داشته باشد. اگر غیر این باشد، دیگر جانشین گفته نمی شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha