پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسینی واعظ

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان اینکه اولین و مهم ترین پیامی که حضرت امام(رض) به گوش جهانیان رساند استقلال و خودباوری بود، تصریح کرد: امام عزیز خدامحوری و رهایی بی قید و شرط از سلطه شوم استکبار جهانی به ویژه آمریکا را در دل های آزاداندیشان و آزادیخواهان نهادینه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، ویژه مراسم گرامیداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد با حضور بانوان مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد.
در این نشست، خانم حسینی واعظ با تسلیت سالروز رحلت جانگداز امام خمینی(رض)، به قیام پانزده خرداد  سال ۴۲ اشاره کرد و گفت: قیام پانزده خرداد، اگرچه در ظاهر با شکست روبرو شد، امّا تأثیرات بلند مدّت خود را بر روند سیاسی و اجتماعی ایران باقی گذاشت و باعث افزایش آگاهی سیاسی مردم و حضور بیشتر آنها در صحنه شد و با تثبیت رهبری امام خمینی(ره)، گروه های سیاسی غیر مذهبی به حاشیه رانده شدند.

وی با بیان بخش هایی از سیره اخلاقی، اجتماعی و سیاسی امام خمینی(ره) عنوان کرد: حضرت امام(ره) با دمیدن روح خودباوری و نفی از خودبیگانگی، زمینه های بازگشت به خویشتن را در میان قشر جوان و روشنفکر دانشگاهی فراهم ساخت و نیروهای انقلاب اسلامی را پرورش داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، علما را ادامه دهندگان راه انبیاء و اوصیاء خواند و افزود: از صدر اسلام که مردم ایران با اندیشه های عدالت طلبانه و روش های عادلانه حکومت عدل اسلامی آشنا شدند با الهام از اسلام اصیل و خون پاک شهدای تشیّع به ویژه درس آموزی از امام حسین(ع) در برابر زورگویی های حاکمان مسلمان نما و ظالم به مقابله و مقاومت برخاستند.

حسینی واعظ در راستای جایگاه مهم انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران، نعمت دینی و الهی بود که در زمانی کوتاه، امواج توفنده و خروشان آن از مرزهای جغرافیایی فراتر رفت و دنیای اسلام را دچار درخشش انفجار نورانی خود کرد؛ به طوری که اکنون انقلاب های زیادی در سراسر جهان می بینیم از جمله در آمریکا اما به دلیل نداشتن رهبری عالم و واحد بعد از مدتی آن انقلاب ها خاموش شد.

وی اضافه کرد: رهبری انقلاب اسلامی ایران را مردی برعهده داشت که شخصیت ایشان از درون حوزه و «فیضیه» شکل گرفته بود؛ فقیهی فرزانه، عارفی آگاه، فیلسوفی شجاع، مفسری بینا و سیاست مداری دانا بود؛ ذهن و زندگی ایشان جامع علم و عمل بود و هر آنچه را بر زبان می راند و به هر میزان که از مردم می خواست خود پیش از دیگران و بیش از دیگران به آن عمل می کرد.

استاد حوزه خواهران با بیان اینکه اولین و مهم ترین پیامی که حضرت امام(رض) به گوش جهانیان رساند، استقلال و خودباوری بود، اضافه کرد: امام عزیز همچنین خدامحوری و رهایی بی قید و شرط از سلطه شوم استکبار جهانی به ویژه آمریکا را بر دل های آزاداندیشان و مجاهدانی که درد آشنای غربت اسلام و تاریکی انحطاط اندیشه بودند، نهادینه کرد و افکار و اندیشه ها را معطوف به خود ساخت.

حسینی واعظ با بیان اینکه مراد امام از استقلال در همه زمینه ها بود، تشریح کرد: ایشان خودباوری و خودکفایی را شرط استقلال حتی استقلال فکری می دانستند و در سخنان خود می فرمایند: "ما باید سال های طولانی زحمت و مشقت بکشیم یا از فطرت ثانی خود متحول شویم و خود را بیابیم و روی پای خویش بایستیم و مستقل گردیم و دیگر احتیاجی به شرق و غرب نداشته باشیم. اگر این مهم را انجام دادیم، مطمئن باشید که هیچ کس و هیچ قدرتی نمی تواند به ما ضربه بزند. اگر ما از نظر فکری مستقل باشیم آنها چگونه می توانند به ما ضربه بزنند".

وی اضافه کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان رهبر جامعه اسلامی در تمام سخنرانی ها و توصیه های خود، خودکفایی را مورد تاکید قرار می دهند؛ اینکه امروز ایران به موشک های فوق پیشرفته دست یافته و می تواند توطئه های دشمن را پاسخ دهد از همین روحیه نشات گرفته است.

استاد حوزه خواهران، دشمن شناسی و استکبارستیزی را یکی دیگر از ویژگی های حضرت امام(رض) دانست و توضیح داد: امام خمینی خود یکی از این دشمن ستیزان، آگاه و بلندآوازه بود که با تکیه بر روح ذلت ناپذیری و ستم ستیزی فریاد «هیهات منا الذلة» را که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) بود، سر دادند و این فریاد که از عمق ایمان او نشأت می گرفت، لرزه بر پیکره بیگانگان و بیگانه پرستان می افکند و مشعل امید را در دل های سرد و افسرده بر می افروخت.

حسینی واعظ خاطرنشان کرد: امام همواره مسلمانان را به پاسداری از هویت های الهی توصیه می کرد و تصمیم شیطانی دشمن را نسبت به غارت ارزش های اسلامی گوشزد می کردند.

وی با بیان این مطلب که حضرت امام به احیای اندیشه حکومت اسلامی و رهبری دینی اعتقاد داشتند، افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی در رابطه با تشکیل و اداره حکومت بر این باور بودند که تشکیل حکومت از وظایف مهم و اصلی علمای اسلام است، به این معنا که اداره صحیح امور مردم و محو ظلم باید توسط حاکمیت و حاکمان انجام پذیرد؛ در این راستا، فقهای عادل موظفند که از نظام و تشکیلات حکومتی برای اجرای احکام الهی و برقراری نظام عادلانه اسلام و خدمت به مردم استفاه کنند؛ موضوع «ولایت فقیه» مأموریت و انجام وظیفه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha