جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ طبخ غذای نذری اباعبدالله حسین(ع) در اهواز

حوزه/ حجت الاسلام تاجی با بیان اینکه ۵ هزار بسته معیشتی با کمک بسیج و مساجد در ابتدای ماه رمضان میان نیازمندان توزیع شد، گفت: در این ماه حدود ۳۰ هزار وعده غذایی گرم به کمک خیرین در میان نیازمندان تقسیم شد.

حجت‌الاسلام مظفر تاجی، امام جمعه شهرستان چناران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با ارائه آماری از فعالیت‌های این شهرستان خراسان رضوی، اظهار داشت: چناران از شهرهای اقماری مشهد محسوب شده و فاصله چندانی نیز با آن ندارد و به عنوان شهرهای مسیر زیارت محسوب می‌شود، لذا نگرانی داشتیم که کرونا در این شهر شیوع بسیاری داشته باشد زیرا در مسیر سیاحتی زیارتی واقع شده است.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی فرماندار و مجموعه‌های مرتبط در ستاد کرونا، تمام جوانب امر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و با زحمات و تلاش‌های صورت گرفته الحمدلله در موضوع کرونا موفق عمل کردیم و در این شهرستان تا نیمه اردیبهشت تنها ۶ مورد فوتی و ۸۰ مورد مبتلا شناسایی شد.

حجت‌الاسلام تاجی با بیان اینکه شهرستان چناران دارای یک مثلث اقتصادی است، گفت: در زمینه مبارزه با ویروس کرونا تمام شهرک‌های صنعتی این شهرستان و چند مجموعه تولید لوازم بهداشتی و عطر به تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک پرداختند و کارگاه‌های آستان قدس رضوی نیز در این شهرستان بسیج شدند و تمام ظرفیت خود را برای تولید مواد بهداشتی مورد نیاز مردم بسیج کردند.

امام جمعه شهرستان چناران گفت: نهادهای خدمت‌رسان همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی گروه‌های جهادی، مساجد، پایگاه‌های بسیج، خادمیاران رضوی برای کمک‌رسانی به مردم در دورترین نقطه شهرستان نیز بسیج شدند و بسته‌های اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده به مردم نیازمند رساندند.

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در این عرصه، تصریح کرد: از وضعیت شهرستان و خانواده‌های آسیب‌دیده از شیوع کرونا، بازدیدهای میدانی بسیاری نیز صورت گرفت تا برای مدیریت بهتر اوضاع برنامه‌ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان مبنی بر آغاز رزمایش مواسات و همدلی برای کمک به نیازمندان در آستانه ماه رمضان تصریح کرد: یک روز بعد از این توصیه، قرارگاه فرهنگی رزمایش مواسات در ستاد نماز جمعه شهرستان با حضور نهادهای مختلف همچون مساجد و بسیج تشکیل شد و برنامه‌ریزی‌های اولیه صورت گرفت که سپس فرمانداری نیز برای این امر به میدان آمد و جلسه‌ای با حضور فرماندار اصناف و شهرک‌های صنعتی تشکیل و تصمیم گیری شد که مساجد فعالیت‌ها و کمک رسانی‌ها باشند و کمک ها از طریق آن‌ها انجام شود.

امام جمعه شهرستان چناران اضافه کرد: اجرای رزمایش مواسات مانع موازی‌کاری‌ها شد، زیرا شناسایی نیازمندان و توزیع کمک ها از طریق مساجد به صورت محله محور اجرایی شد.

وی با بیان اینکه ۵ هزار بسته معیشتی با کمک بسیج و مساجد در ابتدای ماه رمضان میان نیازمندان توزیع شد، تشریح کرد: در این ماه حدود ۳۰ هزار وعده غذایی گرم به کمک خیرین در میان نیازمندان توزیع شد.

حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به این که ۵۵۰ خانواده نیازمند در قوچان شناسایی شده است، گفت: ستاد مواسات کمیته پشتیبانی برای جذب کمک‌های مردم و خیرین ایجاد و شماره حساب خدمت مومنانه نیز به این منظور راه‌اندازی شد تا مردم و خیرین بتوانند کمک‌های نقدی خود را از این طریق واریز کنند. همچنین با برخی از خیرین به صورت تلفنی و یا حضوری ارتباط برقرار شد تا بتوانیم از کمک‌های آنها استفاده کنیم.

امام جمعه شهرستان چناران در پایان با بیان اینکه برای جذب کمک های مردمی در فضای مجازی کانال و گروه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در این کانال‌ها اطلاع رسانی به مردم خدمات جهت جمع‌آوری کمک‌ها صورت گرفت و به آنان گزارش از روند اقدامات نیز ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha