سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 904103
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
گلمکانی

حوزه/ استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی با تبدیل تهدید کرونا به فرصت، سوره اسراء را در بستر فضای مجازی تفسیر می کند.

حجت الاسلام رامین گلمکانی از اساتید علوم عقلی حوزه علمیه مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد، با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله خود در عرصه تفسیر قرآن کریم، اظهار کرد:‌ با توجه به شیوع بیماری کرونا و به درخواست تعدادی از کسانی که تفسیر قرآن کریم را به صورت ترتیبی همراهی می کردند، ادامه جلسات تفسیر، به طور مجازی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا سوره اسراء از طریق مجازی در کانال های ایتا و تلگرام و به صورت فایل صوتی بارگذاری شد، گفت: فایل های صوتی بین ۵ تا ۷ دقیقه به طور خلاصه و کاربردی بارگذاری و با توجه به استقبال و درخواست های حاضران در این جلسات مجازی، خلاصه متن نیز درج می شود.

استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ادامه به اهمیت تفسیر قرآن و نهج البلاغه پرداخت و اظهار کرد: روحانیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در قالب های مختلف مطالبی را ارئه کردند که بر اساس خواست مردم بر مبنای منابع اصلی یعنی قرآن و حدیث مطرح می شد؛ بنابراین، بیش از آنچه که تحلیل شخصی افراد بیان می شود، بایستی منابع اصلی قرآن و حدیث در اختیار اشخاص قرار گیرد تا بر اساس آن به وحدت نظر برسند.

وی ادامه داد: امروز به شیوه های جدید تبلیغی در ارائه محتوا و مطلب بر مبنای قرآن، تفسیر، حدیث و نهج البلاغه نیاز داریم که یکی از آنها استفاده از فضای مجازی است.

حجت الاسلام گلمکانی افزود: طلاب علوم دینی از فضای رسانه ای به ویژه در ایام کرونا باید به خوبی و با استفاده از ذوق شخصی خود بهره ببرند و قالب های تفسیری خلاصه و کاربردی را که مورد درخواست و مطالبه است، در اختیار مردم قرار دهند.

علاقه‌مندان می توانند برای اطلاع و دریافت فایل های تفسیری به نشانی ایتا: @DailyCommentaryofQoran و تلگرام: @Tafsir_Razavi مراجعه کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha