جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خاموشی

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جمهوری اسلامی با نعمت ولایت به این جایگاه رسیده است و شما خادمان امامزادگان وبقاع متبرکه پرچم دار ولایت در منطقه هستید لذا بر حفظ آن کوشا باشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی درآیین اختتامیه نخستین دوره آموزشی هیئت امناء بقاع متبرکه که در مشهد برگزار شد با اشاره به وجود امام هشتم (ع) در ایران و مشهد مقدس گفت: باعث افتخار است که پرچم ایشان در این کشور برافراشته است و به لطف این امام همام ایران سربلند است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی وبا بیان اینکه برای امام راحل (ره) تنها خدا مطرح بود؛ افزود: امام بسیار بر حفظ مسائل مربوط به دین حساس بودند و بر رعایت آن تاکید داشتند.

وی بیان کرد: ایشان انقلابی به پا کردند که همه جهان اکنون آثار این انقلاب را می بینند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی اظهار داشت: امام راحل با تکیه بر قدرت خدا شاگردانی چون حاج قاسم سلیمانی را تربیت کردند و حضرت آقا نیز در سخنان خود مطرح می کنند که تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) هستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) قدرت معنوی به جامعه بشری داد گفت: ایشان پیش بینی کردند که بلوک شرق فرو می پاشد، حضرت آقا نیز اکنون می گویند بلوک غرب فرو می پاشد و اکنون می بینیم بلوک غرب هم در حال فروپاشی است در حالی که در قبل از انقلاب در ایران چریک های فدایی و توده ای ها میدان داری می کردند و تفکر اسلام ناب را زیر سوال می بردند و در دانشگاه ها گفت‌وگوی اسلام و کمونیسم مطرح بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امروز اسلام یک طرف دعوای کل جهان است، به عبارتی دعوای انسان محور و خدامحور است و این نشان‌دهنده این است که امام پرچم خدامحوری را برافراشتند.

وی افزود: تمام پیام‌های امام خمینی(ره) اشاره به خدا و دید موحدانه دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به یکی از آیات پایانی سوره کهف، گفت: در این آیه به وحی پیامبر اشاره شد، جان مایه وحی این است که انسان موحد پرور باشد و باید غایت زندگی انسان توحید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی خطاب به خادمان و هیئت امناء بقاع متبرکه، بیان کرد: شما خادمان برای حقوق خدمت نمی کنید، بلکه هدف از این خدمت محبت به اهل بیت (ع) و خاندان آنان است و امیدوار به شفاعت آنان هستید.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه درپایان با بیان اینکه در ایران ۸ هزار بقعه متبرکه داریم، گفت: باعث افتخار است که این سرزمین مورد اطمینان اولیای دین بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha