سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه توقعی که از مسئولان می رود این است که مسیر حضرت امام(ره) را با تبعیت از رهبر معظم انقلاب دنبال کنند، گفت: عدالت اجتماعی یک اصل است که مسئولان باید آن را پیگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: حضرت امام در قرن افول معنویت انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب حضرت امام(ره) مبتنی بر معنویت بود، اضافه کرد: شعار های انقلاب امام راحل بر مبنای متن دین بود، حضرت امام رجل مذهبی بود و رهبری معنوی جهان تشیع را داشت و ثابت کرد که همه معادلات نظام سلطه برای به حاشیه بردن توحید باطل است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب حضرت امام(ره) ثابت کرد فطرت انسان معنویت گر است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی به تعبیر امام(ره) انفجار نور بود.

وی، طهارت، معنویت، اخلاص، شجاعت و نگاه عمیق به جامعه را از عوامل موفقیت حضرت امام(ره) برشمرد و تصریح کرد: اگر امام می خواست دچار برخی ملاحظات شود هیچ وقت پیروز نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی با بیان اینکه توقعی که از مسئولان می رود این است که مسیر حضرت امام(ره) را با تبعیت از رهبر معظم انقلاب دنبال کنند، افزود: عدالت طلبی یکی از آرمان های حضرت امام(ره) بود، بنابراین عدالت اجتماعی یک اصل است که مسئولان باید آن را پیگیری کنند؛ اقتصاد لیبرالیستی ما را به سمت عدالت اجتماعی نمی برد، اقتصاد مقاومتی است که ما را به سمت عدالت اجتماعی می رود.

وی، همچنین استکبار ستیزی را یکی از شاخصه های بارز امام(ره) دانست و گفت: بر اساس تربیت امام، مردم ایران شعار «مرگ بر آمریکا» را سر دادند و می دهند، مسئولان هم اگر می خواهند راه امام را ادامه دهند، باید استکبار ستیزی را در وجود خود تقویت کنند و آن را به عنوان یک گفتمان ملی در کشور زنده کنند.

مدیر حوزه علمیه فارس در پایان عنوان کرد: آرمان حضرت امام(ره) استقلال کامل کشور بود، مسئولان هم باید بر استقلال سیاسی و اقتصادی کشور پافشاری کنند نه اینکه عده ای با واپسگرایی، استقلال سیاسی را هم در معرض تزلزل قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha