پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس در پیش خطبه های نماز جمعه شیراز به تشریح احکام اقامه نماز جمعه در ایام کرونایی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان در پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، رعایت نکات بهداشتی در اقامه نماز جمعه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با توجه به جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا باید نکات بهداشتی توصیه شده را نمازگزاران رعایت کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: برای اقامه نماز جمعه علاوه بر نکات بهداشتی توصیه شده باید مسائل شرعی نیز رعایت شود تا اتصال صفوف حفظ شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با بیان این سوال که فاصله افراد در صفوف نماز جمعه باید از طرفین و عقب و جلو چه مقدار باشد، عنوان کرد: فاصله افراد نمازگزار از طرفین( چپ و راست) باید ۸۰ سانتیمتر و فاصله بین صفوف ۱۲۰ سانتیمتر باشد.

وی با بیان اینکه اگر فاصله افراد نمازگزار از طرفین و بین صفوف حفظ شود از جهت شرعی دغدغه ای هم وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: زدن ماسک، آوردن مهر و جانماز شخصی از جمله نکات مهمی است که در سلامتی انسان تأثیر بسیاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ملک مکان از رفت و آمد نمازگزاران ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: نگرانی ما از در رفت و آمد نمازگزاران است البته آمدن آنان به دلیل اینکه به مرورد وارد می شوند مشکلی ایجاد نمی کند اما برای خروج ممکن است مشکل ایجاد کند که باید رعایت شود.

گفتنی است، اقامه نماز جمعه به صورت فاصله گذاری اجتماعی به همراه توزیع ماسک برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha