پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیس شورای هماهنگی فارس

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس به ضرورت توجه به نمادهای شهری اشاره کرد و گفت: جای نماد دفاع مقدس در شیراز و شهرستان‌ها واقعاً خالی است و باید به اشکال گوناگون این کار انجام داده شود.

حجت‌الاسلام محمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اگر برای هر کار فرهنگی به سراغ خانواده ها برویم، آن کار نهادینه خواهد شد، لذا در همین راستا، ستاد چهل سالگی جنگ و دفاع مقدس از ابتدای سال جاری در فارس آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه هجمه های بسیاری علیه دفاع مقدس وجود دارد، اضافه کرد: برای آن که بتوانیم یک سری مسائل را در چارچوب خاص برای اقشار مختلف بیان کنیم باید برنامه ریزی و حساب شده در محورهای فرهنگی و تبلیغی عمل کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه انتشار کتاب باید سرلوحه فعالیت های فرهنگی در بحث دفاع مقدس باشد، عنوان کرد: همچنین فیلم و سینما نیز در این مقوله از اهمیت بالایی برخوردار است، پس از دهه ۲۰ یا ۳۰ انقلاب با توجه به تغییر نگاه جامعه فیلمی در این حوزه که بتواند پیام دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را بیان کند نساخته و یا کمتر ساخته است، البته اگرچه در فارس شاید اعتبارات محدود باشد اما می توانیم تولیدات کوتاه در این زمینه برای معرفی سرداران سپاه، ارتش و نیروی انتظامی داشته باشیم.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: در موضوع نشر فعالیت های فرهنگی در عرصه دفاع مقدس در زمینه وصیت نامه شهدا بسیار کم کار شده است، برای رفع این مشکل می‌توانیم با مساجد محلات هماهنگ باشیم و پایگاه‌های مقاومت بسیج را به شناسایی شهدای محلات و چاپ و توزیع وصیت‌نامه‌ در همان محله موظف کنیم.

وی همچنین ضرورت توجه به نمادهای شهری را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: جای نماد دفاع مقدس در شیراز و شهرستان‌ها واقعاً خالی است و باید به اشکال گوناگون این کار انجام داده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha