جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱۴خرداد

حوزه/ حجت الاسلام کمساری با تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام(ره)، گفت: یکی از شاخصه های مکتب سیاسی امام خمینی (ره) این است که معنویت با سیاست در هم تنیده اند و به فرموده مقام معظم رهبری امام سیاست با اخلاق و عرفان و معنویت را همزمان با هم داشتند.

حجت الاسلام عباس کمساری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با بیان اینکه یکی از شاخصه های مکتب اخلاقی امام خمینی (ره) جامعیت و همه سو نگری است، گفت: در مکتب امام هیچ منافاتی بین تقوای سیاسی و تقوای معنوی وجود ندارد.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) نمایندگی اصفهان، توجه به اصول اخلاقی و همچنین ساده گویی و بی تکلفی در بیان تعالیم اخلاقی را از دیگر شاخصه های این مکتب اخلاقی و عرفانی دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی های مکتب اخلاقی امام(ره) واقع بینی و اغراق گریزی است که متاسفانه در بسیاری از مکتب های اخلاقی به آن کمتر توجه می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از هر زاویه و منظری که به شخصیت امام(ره) نظر کنیم، ایشان دارای مکتب و نگرش خاصی در آن حوزه علمی بودند که برگرفته از قرآن و سنت است، افزود: امام خمینی(ره) در علومی مانند فقه، اصول و فلسفه، تفسیر، جامعه شناسی، اخلاق، عرفان و علوم سیاسی صاحب نظر و دارای اندیشه تاثیر گذار بودند.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نمایندگی اصفهان با بیان اینکه شاید اولین فردی که به این مکتب امام پرداخت، مقام معظم رهبری بود، افزود: یکی از شاخصه های مکتب سیاسی امام خمینی (ره) این است که معنویت با سیاست در هم تنیده اند و به فرموده مقام معظم رهبری امام سیاست با اخلاق و عرفان و معنویت را همزمان با هم داشتند.

حجت الاسلام کمساری در ادامه اعتقاد به نقش و حضور مردم را از دیگر شاخصه های مکتب حضرت امام(ره) دانست و اذعان داشت: در مکتب امام(ره) مردم صاحب کرامت هستند، حضور و رای آنان تعیین کننده است.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نمایندگی اصفهان در پایان در پاسخ به این سؤال که برای تبیین ابعاد شخصیت امام(ره) چه باید کرد؟، گفت: نکته قابل توجه اینکه اکثر مردم جامعه ما زمان امام(ره) را درک نکرده اند و در آن زمان حضور نداشتند و به همین واسطه نسبت به اندیشه های ایشان آگاهی کامل را ندارند، لذا برهمه ما خاصه اصحاب رسانه فرض است بیشتر به این مکتب بپردازند؛ همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند جامعه ما احتیاج به اندیشه امام دارد و این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای عالم شناخته شده نیست و برای مصون ماندن از تحریف انقلاب، باید اندیشه امام(ره) را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha