چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه هر مسئولی که می‌خواهد در مسیر امام(ره) باشد باید در مسیر خدمت به مردم حرکت کند، گفت: مسیر امام خمینی(ره) مسیر رأفت و محبت به مردم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، مسئول مدرسه تاریخ و ادیان مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، امروز ۱۵خرداد در برنامه سخنرانی حرم مطهر رضوی که به صورت تصویری برای زائران پخش شد، ضمن گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و پنجاه و هفتمین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد به بیان دلایل محبوبیت امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار کرد: یکی از نکاتی که در زندگی امام(ره) و شهدا باید مورد توجه قرار گیرد مسئله محبوبیت آنان در بین مردم است.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه خداوند محبت انسان‌های پاک و مخلص را در قلوب دیگران جای می‌دهد، گفت: ایمان به خدا دلیل محبوبیت امام خمینی(ره) بود.

وی با اشاره به اینکه محبوب شدن در دل کار خداوند است، افزود: انسان بی‌جهت محبوب دل‌ها نمی‌شود، خدا در سوره مبارکه مریم می‌فرماید:«إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا؛ همانا کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند به زودی خدای رحمان برای آنان محبّتی (در دلها) قرار می‌دهد».

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه حضور گسترده مردم در تشییع جنازه امام خمینی(ره) نشانگر محبوبیت ایشان در بین مردم بود و سرچشمه این علاقه و محبت خدایی بودن این بزرگ مرد بود، تصریح کرد: عبد و بنده بودن امام(ره) نه تنها محبوبیت ایشان را در بین مردم ایران رقم زد بلکه تا امروز محبوبیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دنیا حفظ شده است.

وی با اشاره به اینکه کسب محبوبیت یک میل طبیعی برای هر انسان است و هیچکس از نفرت و بغض خوشش نمی‌آید، گفت: یکی از چیزهایی که در زیارت امین الله از خدا می‌خواهیم محبوبیت است، با خد ا بودن و عمل صالح راز محبوبیت انسان در بین مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه ایمان و عمل صالح، حسن ظن، حسن خُلق، حسن قول و گذشت را از جمله راهکارهای محبوب شدن برشمرد و افزود: اخلاص، ساده زیستی، با مردم بودن، درک درد مردم، برای مردم حرف زدن و ... از دیگر دلایل محبوبیت امام راحل (ره) بود.

وی با اشاره به اینکه مسیر امام خمینی(ره) مسیر رأفت و محبت به مردم بود، گفت: هر مسئولی که می‌خواهد در مسیر امام(ره) باشد باید در مسیر خدمت  به مردم حرکت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha