جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصویر

حوزه/ گفتگوهای یک اتاق چت آنلاین متعلق به بیمارستانی در راجستان که گفته بودند به بیماران کرونایی مسلمان رسیدگی نمی‌کنند و آنان را عامل شیوع بیماری دانسته بودندT نگرانی‌هایی به همراه داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  thehindu، گفته می‌شود کارکنان بیمارستان خصوصی در سردارشهر در منطقه چورو در راجستان در گفتگوهای آنلاین، بیماران مسلمان را تحقیر کرده و گفته بودند به آن‌ها بی توجهی می‌کنند. این کارکنان بیمارستان هندی در یک اتاق چت گروه واتس آپ با عنوان «قیام بردیا» درباره بیماران مسلمان مبتلا به کرونا اظهارات ناراحت کننده‌ای به زبان آورده و گفته بودند که بهتر است به بیماران کرونایی مسلمان رسیدگی نکنیم. این افراد مسلمانان را به شیوع ویروس کرونا متهم کرده بودند و عامل شیوع داسته بودند و گفته‌اند که پزشکان و پرستاران مسلمان باید از مسلمانان مراقبت کنند و این وظیفه آن‌ها نیست.

کارکنان این بیمارستان همچنین گفته اند که از دستگاه اشعه ایکس برای بیماران مسلمان استفاده نمی‌کنند. یک کارمند دیگر نیز اظهار داشته بود که در صورت ورود یک بیمار مبتلا به کرونای مسلمان و حضور یک پزشک مسلمان، پزشکان هندو در محل حضور نمی‌یابند.

صاحب بیمارستان راجستان در هند از اظهارات ضدمسلمانی کارکنان عذرخواهی کرد.

سونیل چوداری ، جراح ارتوپدی که بیمارستان را اداره می کند از طریق پست فیس بوک عذرخواهی کرد و گفت کارمندان بیمارستان قصد ندارند به احساسات هیچ جامعه ای آسیب برساند. وی گفت: بیمارستان ما قصد ندارد هیچ جامعه ای را از معالجه پزشکی محروم کند. ما عذرخواهی می کنیم و اطمینان می دهیم که هیچ دلیلی برای شکایت در آینده وجود نخواهد داشت.  

پس از آنکه گفته های اتاق چت مجازی در شبکه‌های اجتماعی منتشر گردید، پلیس تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha