دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تفاهم نامه

حوزه/ معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تفاهم نامه همکاری علمی پژوهشی امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در راستای توسعه همکاری های علمی، پژوهشی با سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

مبادله منابع انتشاراتی، مبادله منابع دیجیتال، همکاری مشترک در حوزه فهرست‌نویسی منابع، انجام طرح‌های پژوهشی کتابخانه‌ای مشترک، حمایت معنوی سازمان کتابخانه‌های آستان قدس از پایان‏ نامه ‏های تحصیلات تکمیلی حوزه مرتبط با نیازها و مسائل آن سازمان، امکان استفاده حوزه از منابع کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی از طریق اشتراک IP، همکاری آستان قدس با حوزه برای ایجاد کتابخانه دیجیتال، ایجاد کرسی مشاوره پژوهشی در تالار محققان و تالارهای تخصصی کتابخانه مرکزی (کتابخانه تخصصی اهل‌بیت(ع)، کتابخانه تخصصی امام‌رضا(ع) و کتابخانه تخصصی علوم و حدیث و...) با استفاده از اساتید حوزه علمیه خراسان، بهره‌مندی حوزه از کارشناسان مجرب آستان قدس جهت شناسایی نسخ خطی و چاپ سنگی و انتقال آن به مرکز نسخ خطی جهت مرمت، حفظ و نگهداری و تهیه اسکن به صورت امانی در صورت موافقت مدرسه ، همکاری اعضای هیأت‌های اندیشه‌ورز و گروه‌های پژوهشی حوزه با سازمان در زمینه جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

حجت الاسلام حسین کندری، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان در این نشست گفت: با توجه به شناسایی ۷۵۰ مولف، محقق و پژوهشگر در حوزه علمیه خراسان از طریق سامانه جامع پژوهشگران، ظرفیت بهره برداری از توان علمی و پژوهشی این پژوهشگران در عرصه تولیدات علمی مورد نیاز جامعه و نظامی اسلامی از قابلیت های حوزه علمیه خراسان است.

وی با اشاره به راه اندازی کتابخانه تخصصی اقتصاد زیر نظر هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، تلاش این معاونت در راه اندازی کتابخانه های تخصصی دیگر در سطح این حوزه خبر داد.

همچنین حجت الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این نشست از آمادگی این سازمان برای اختصاص دامنه دسترسی به منابع مطالعاتی آستان قدس رضوی در بستر اینترنت اعم از نسخ خطی، چاپی، اسناد و مطبوعات برای بیش از ۳۰ مرکز پژوهشی مورد تأیید و وابسته به حوزه علمیه خراسان خبر داد.

وی برای اهدای حدود ۴ هزار عنوان کتاب در ۱۷ هزار نسخه با موضوع اقتصاد و اقتصاد اسلامی به حوزه علمیه خراسان با هدف راه اندازی طرح بزرگ و مشترک افتتاح کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha