جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خاموشی

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با تکیه بر دانش بومی از تحریم‌ها عبور کند، گفت: باید بتوانیم از این هدیه خداوند یعنی انرژی خورشیدی نه‌تنها برای تولید برق کشورمان استفاده کنیم بلکه به مرحله صادرات برق نیز برسیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  که امروز از طریق ویدیوکنفرانس در مراسم افتتاحیه نیروگاه برق خورشیدی موقوفه مدرسه علمیه فخریه راور کرمان شرکت کرده بود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با تکیه بر دانش بومی از تحریم‌ها عبور کند و پول ملی را قوت بخشد و با تکیه بر توان داخلی تولید را به صادرات تبدیل کند.

وی تأکید کرد: کشورمان می‌تواند با افزایش صادرات در برخی حوزه‌های اقتصادی تعیین‌کننده باشد، کمااینکه امروز شاهدیم در برخی حوزه‌ها این اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهاردهم خرداد ماه پیرامون «تحول» تاکیداتی داشته‌اند؛ ضرورت بررسی تحول باعث می‌شود تا مسیر کاری خود را مجددا مرور و بازتعریف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به اینکه ما کشوری وابسته به نفت بودیم و با سختی توانستیم وابستگی بودجه به نفت را به زیر ۲۰ درصد برسانیم، گفت: امیدوارم روزی فرا برسد که به تعبیر مقام معظم رهبری بند ناف اقتصاد ایران از نفت قطع شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های وابستگی به نفت این است که انرژی جایگزین را در بحث انرژی مطرح کنیم، افزود: همین کاری که در حوزه علمیه فخریه در شهرستان راور در کرمان صورت گرفته، نمونه‌ای از قطع وابستگی کشور از نفت است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک افتتاح این پروژه به مسئولان استانی و تشکر به‌دلیل عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، تصریح کرد: امروز فاز نخست این پروژه با ظرفیت تولید برق ۷۰ کیلوواتی افتتاح شد؛ فازهای دو و سه نیز با ظرفیت تولید برق ۸۰ و ۴۰ کیلو وات در آینده‌ای نه چندان دور افتتاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تأکید کرد: در بسیاری از کشورهای غربی و حتی آسیایی با وجود اینکه ظرفیت استفاده از انرژی هسته‌ای و فسیلی وجود دارد، مشاهده می کنید که از انرژی بادی و  خورشیدی برای تولید انرژی استفاده می‌شود؛ آن‌ها معتقدند که انرژی سبز جایگزین مناسبی برای انرژی‌های فسیلی است.

وی با اشاره به آسیب‌زا بودن انرژی‌های فسیلی، گفت: در کشور به‌صورت میانگین ۳۰۰ روز آفتابی داریم؛ در استان کرمان بیش از میانگین کشوری، روزهای آفتابی داریم؛ باید بتوانیم از این هدیه خداوند یعنی انرژی خورشیدی نه‌تنها برای تولید برق کشورمان استفاده کنیم بلکه به مرحله صادرات برق نیز برسیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر استفاده از ظرفیت سنت حسنه وقف برای افزایش توسعه بهره‌وری در کشور، یادآور شد: خطه کرمان به‌دلیل حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مزار این شهید بزرگوار، جهانی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha